Аннотації

Автор(и):
Bushuyev Sergiy, Rusan Nadiia
Дата публікації:

03.04.2017

Анотація (укр):

According to numerous studies, professional activities of heads characterized by emotional stress, which is caused by a high degree of responsibility, intense interpersonal relationships. In most cases, emotional (expression of emotions in activity, the transfer of emotional states, etc.) opposed to rationality. Emotionality is often seen as the reason for the implementation of professional error as a factor reducing the quality of decisions and performance in general. Creative management cannot be applied without a developed emotional intelligence. The project manager must to interact with their partners, subordinates to achieve the goals, to obtain the desired effect (change of behaviour, thoughts, relationships, etc.). Thus, the ability of the manager to recognize and interpret the emotions that arise in the course of activity, use them to solve management problems define the specifics of the problem field of our study. The possibility of increasing the potential of the project manager through the development of emotional intelligence opens up new prospects of innovative development of the business community in General. In the article considers the emotional intelligence of the project manager and its structure. The concept of "entrepreneurial energy" and "entrepreneurial potential" is defined. The relationship between emotional intelligence and entrepreneurial energy at the stage of project launch is established. Entrepreneurial energy methodology in project consists next componenets: research. (analyze evidence of performance challenges); readiness (clarify envisioned state of sustainable high performance); roadmap (chart the course to sustainable high performance);rollout (deploy course of action, measuring impact early and often); recalibrate (use evidence to modify course of action).

Анотація (рус):

Согласно многочисленным исследованиям, для профессиональной деятельности руководителей характерен эмоциональный стресс, вызванный высокой степенью ответственности, интенсивными межличностными отношениями. Возможность увеличить потенциал менеджера проекта за счет развития эмоционального интеллекта открывает новые перспективы инновационного развития бизнес-сообщества в целом. Рассмотрен эмоциональный интеллект руководителя проекта и его структура. Определено понятие «предпринимательская энергия» и «предпринимательский потенциал». Установлена взаимосвязь между эмоциональным интеллектом и предпринимательской энергией на стадии запуска проекта. Предпринимательская энергетическая методология в проекте состоит из следующих частей: исследование (анализ проблем с производительностью); готовность (уточнить предполагаемое состояние устойчивой высокой производительности); дорожная карта (график курса к устойчивой высокой производительности); составление (рассмотрение курса действий, измерение воздействия рано и часто); перекалибровка (использование данных, чтобы изменить курс действий).

Анотація (англ):

Згідно численних досліджень, для професійної діяльності керівників характерним є емоційний стрес, викликаний високим ступенем відповідальності, інтенсивними міжособистими стосунками. Можливість підввищення потенціалу менеджера проекта за рахунок розвитку емоційного інтелекту відкриває нові перспективи інноваційного розвитку бізнес-співтовариства в цілому. Розглянуто емоційний інтелект керівника проекту і його структура. Визначено поняття "підприємницька енергія" і "підприємницький потенціал". Встановлено взаємозв'язок між емоційним інтелектом і підприємницькою енергією на стадії запуску проекту. Підприємницька енергетична методологія в проекті складається з таких складових частин: дослідження (аналіз проблем з продуктивністю); готовність (з`ясувати передбачуваний стан стійкої високої продуктивності); дорожня карта (графік курсу до стійкої високої продуктивності); складання (розгляд курсу дій, вимір дії рано і часто); перекалібрування (використання даних, щоб змінити курс дій).

Література:

References:

1.    Azarov, N.Y. & Yaroshenko, F.A. & Bushuyev, S.D. (2012). Innovative principles for managing development programs. Second edition. Kyiv, Ukraine: “Summit –Book”, 576.

2.    Bushuyev, S.D. (2013). Entrepreneurial energy in the management of development projects / S.D. Bushuev, F.A. Yaroshenko, N.P. Yaroshenko. Management projects and production development, 5-12. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uprv_2013

3.    Bushuyev, S.D. & Bushuev, D.A. (2017). Basics of individual competences for the Management of Projects, Programs and Portfolios (National Competence Baseline, NCB Version 4.0). Edited by S. Bushuyev. Кyiv, Ukraine.: Summit – Book, 178.

4.    Bushuev, S.D. & Bushueva, N.S. (2012). Creative Technology Program and Project Management: monograph. Kyivv, Ukraine: "Summit Book", 528.

5.    Goleman, D. (2012). Emotional leadership: The art of managing people based on emotional intelligence. Moscow, Russia: Alpina Business Books, 104-109.

6.    Goleman, D. (2010). Emotional intelligence at work. Moscow, Russia: AST: AST MOSCOW; Vladimir: VKT, 476.

7.    Goleman, D. (2013). Emotional Intelligence in Business ". Moscow, Russia: Mann, Ivanov and Ferber, 356.

8.    Zhuravlova L.P. (2007). Psychology of Empathy: Monograph. Zhitomir, Ukraine: View of the ZhdU named. І.
Frank, 328.

9.    Kete de Vris, M. (2004). Leadership mystique. The rosette of the feminine telecommunication. Moscow: Alpina Biznes Books, 311.

10.  Lobanov, A.P. (2008). Cognitive Psychology from the senses to the intellect, teach. manual. Mn.: "New knowledge", 376.

11.  Yaroshenko, F.A., Bushuyev, S.D. & Tanaka, H. (2011). Management of innovative projects and programs based on the knowledge system P2M: Monograph. Kyiv, Ukraine: "Summit Book", 268.