Аннотації

Автор(и):
Ван Їнсін
Автор(и) (англ)
Wang Ying Xing
Дата публікації:

20.01.2020

Анотація (укр):

Для закладів вищої освіти важливу роль відіграють критерії оцінювання персоналу для проходження підвищення кваліфікації. Так, базовими для відбору в Янченському політехнічному інституті (КНР, провінція Цзянсу) є п’ять критеріїв: загальнокультурний, загальнопрофесійний, комунікативний, особистісний, саморозвиток та самоосвіта. Проте на думку автора, ця методологія може бути покращена за рахунок розробленої моделі, яка включає в себе три рівні оцінювання. До обов’язкових критеріїв додано критерій soft skills. Тестування рекомендовано проводити як за професійними, так і психологічними параметрами. Розширено експертне оцінювання, залучено дві додаткові групи: група колег, група студентів.

Анотація (рус):

Анотація (англ):

For higher education institutions, a criterion for evaluating staff for advanced training has an important role. For example, 5 criteria are the basic criteria for selection at the Yangcheng Polytechnic Institute (PRC, Jiangsu Province): general cultural, general professional, communicative, personal, self-development and self-education. However, according to the author, this methodology can be improved by developing a model that includes three levels of assessment. The soft skills criterion has been added to the required criteria. Testing is recommended to be carried out on both professional and psychological parameters. Expert evaluation expanded, two additional groups were involved: a group of colleagues, a group of students.

Література:

  1. Schoonenboom, Judith, Tattersall, Colin, Miao, Yongwu, Stefanov, Krassen, Aleksieva-Petrova, Adelina, (2007). Four-stage model for lifelong competence development. Proceedings of the TENComptence Open Workshop in Manchester, UK, 11th and 12th January 2007, pp. 131 – 36.
  2. Duvekot, R.C., Schuur, K. & Paulusse, J. (Ed.), (2005). The unfinished story of VPL. Validation and valuation of prior learning in Europe's learning cultures. The Netherlands, Utrecht: Foundation EC-VPL & Kenniscentrum EVC.
  3. PMI (2002) Project Manager Competency Development (PMCD) Framework – Second Edition. (2002). Newtown Square, PA: Project Management Institute.
  4. Huselid, Mark A., (1995). The Impactof Human Resource Management Practices on Turnover. Produce Productivity and Corporate Financial Performance, 38(3), 635–638.
  5. Tehran, Abili Kh., (2005). Assessment of plans and programs for development. Publication of the International Institute.
  6. Shahkarami, pour Z, Hedayat, T., (2012). The relationship of in-service training and staff empowerment. Journal of Educational Strategies, 5(4), 232–233.
  7. Wang, Ying Xing, (2019). Selection criteria for increasing the professional competence of chinese teachers in Ukraine. Management of development of complex systems, 38, 98–102, dx.doi.org\10.6084/m9.figshare.9788546.
  8. Ryzhkov, Alexander, (2017). Innovative Project Management Methodology for Global Educational Market. International Journal of Research – Granthaalayah, 5(9), 171-185. https://doi.org/10.5281/zenodo.1002166