Аннотації

Автор(и):
Жарінова А. Г., Чуприна Х. М., Цибенко І. О.
Автор(и) (англ)
Zharinova Alla, Chupryna Khrystyna, Tsybenko Iryna
Дата публікації:

19.06.2023

Анотація (укр):

Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій спонукає до удосконалення процесів, методів і інструментарію засобів архівування та депонування результатів інтелектуальної діяльності. Для депонування результатів інтелектуальної діяльності важливо мати відповідну інфраструктуру, технології та класифікацію, які забезпечать належне збереження, швидкий доступ і пошук. У пропонованому дослідженні проведено аналіз найпоширеніших результатів інтелектуальної діяльності, запропоновано класифікувати їх за чотирма типами документів: науковому, технічному, освітньому та мистецькому. Наукові документи можна класифікувати за тематикою, дисципліною, типом дослідження, типом публікації, галуззю та іншими критеріями. Класифікація об’єктів депонування освітніх документів може бути проведена за рівнем освіти і залежить від їх призначення та термінів зберігання. Класифікація об'єктів депонування мистецьких документів може здійснюватися залежно від їх призначення. Класифікація об'єктів депонування за запропонованими типами документів дає змогу забезпечити надійне зберігання, доступ та спрощує пошук в електронних науково-інформаційних системах різноманітних депонованих об'єктів у сферах освіти, науки, культури тощо.

Анотація (рус):

Анотація (англ):

The development of information and communication technologies encourages the improvement of processes, methods and tools for archiving and depositing the results of intellectual activity. In order to deposit the results of intellectual activity, it is important to have the appropriate infrastructure, technologies and classification that will ensure proper preservation, quick access and retrieval. In the proposed study, an analysis of the most common results of intellectual activity was carried out, and it was proposed to classify them according to four types of documents: scientific, technical, educational and artistic. Scientific documents can be classified by topic, discipline, type of research, type of publication, industry, and other criteria. The classification of objects for depositing educational documents can be carried out according to the level of education and depends on their purpose and storage terms. The classification of objects of deposit of artistic documents can be carried out depending on their purpose. The classification of the objects of deposit according to the proposed types of documents makes it possible to ensure reliable storage, access and simplifies the search in electronic scientific and information systems of various objects deposited in the fields of education, science, culture, etc.

Література:

1.     Інструкція про порядок депонування наукових робіт в ДНТБ України. URL: http://www.gntb.gov.ua/files/instr_dep.pdf

2.     Ярошенко, Т. (2021). Відкритий доступ, відкрита наука, відкриті дані: як це було і куди йдемо: (до 20-ліття Будапештської ініціативи Відкритого доступу). Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (8), 10–26. https://doi.org/10.31866/2616-7654.8.2021.247582

3.     Цивільний кодекс України : Закон України від 16 січня 2003 року. DOI: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

4.     Орлюк О. П., Андрощук Г. О., Бутнік-Сіверський О. Б. Право інтелектуальної власності: Академічний курс : підруч. для студ. вищих навч. закладів. Київ : Видавничий дім «ІН Юре», 2007. 696 с.

5.     Світличний О. П. Право інтелектуальної власності : підручник. Київ : НУБіП України, 2017. 355 с.

6.     Інтелектуальне право України / за заг. ред. проф. О. С. Яворської. Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. 608 с.

7.     Морквян І. В. Суть та види інтелектуальних умінь. Наук. вісн. Мукачів. держ. ун-ту. Серія «Педагогіка та психологія». 2015. Вип. 2 (2). С. 70–74

8.     Земсков А. И., Шрайберг Я. Л. Конкретные модели и проекты открытого доступа. Науч. и техн. библиотеки. 2008. № 7. С. 34–44.

9.     Національний репозитарій академічних текстів: відкритий доступ до наукової інформації : монографія / О. С. Чмир та ін. ; Укр. ін-т наук.-техн. експертизи та інформації. Київ : УкрІНТЕІ, 2017. 200 с.

10.  Вахонєва Т. М. Щодо визначення основних ознак інтелектуальної діяльності. Право та інновації. 2016. № 4. С. 140.

11.  Fecher B. Open Science: One Term, Five Schools of Thought [Електронний ресурс] / Fecher B., Friesike S Opening Science . 2013. Р. 17– 47. DOI: 10.2139/ssrn.2272036.

12.  Типологія документа : навч. посіб. для студентів ін-тів культури / Г. М. Швецова-Водка ; Рівнен. держ. ін-т культури. Київ: Кн. палата України, 1998. 78 с.

13.  Лопатинська Л. А. Систематизація видів робіт науково-дослідної праці. Наукові праці НДФІ. 2019. № 1. C. 61–73.

14.  Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. Київ: Центр учбової літератури, 2010. 352 с.

15.  Кушнаренко Н. Н. Документоведение: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. Киев: Т-во "Знання", КОО, 2000. С. 328–329.

16.  Семків В. О., Шандра Р. С. Інтелектуальна власність : підручник для студентів неюридичних факультетів. Львів: Галицький друкар, 2015. 280 с.

References:

1.     Instructions on the procedure for depositing scientific papers in the National Institute of National Science and Technology of Ukraine. URL: http://www.gntb.gov.ua/files/instr_dep.pdf

2.     Yaroshenko, T. (2021). Open access, open science, open data: how it was and where we are going: (to the 20th anniversary of the Budapest Open Access Initiative). Ukrainian Journal of Library Science and Information Sciences, 8, 10–26. https://doi.org/10.31866/2616-7654.8.2021.247582

3.     Civil Code of Ukraine: Law of Ukraine dated January 16, 2003. DOI: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

4.     Orlyuk, O. P., Androschuk, G. O., Butnik-Siverskyi, O. B. (2007). Intellectual property law: Academic course: tutorial. for students higher education institutions. Kyiv: IN Yure Publishing House, 696.

5.     Svitlichny, O. P. (2017). Intellectual property law: a textbook. Kyiv: NUBiP of Ukraine, 355.

6.     Intellectual law of Ukraine. (2016). according to general ed. Prof. O. S. Yavorska. Ternopil: Textbooks and manuals, 608.

7.     Morkvyan, I. V. (2015). The essence and types of intellectual skills. Scientific Bulletin of Mukachevo. state university "Pedagogy and Psychology" series, 2 (2), 70–74

8.     Zemskov, A. I., Shreiberg, Y. L. (2008). Concrete models and projects of open access. Science and technical libraries, 7, 34–44.

9.     Chmyr, O. S. et al. (2017). National repository of academic texts: open access to scientific information: monograph. Ukraine Institute of Science and Technology expertise and information, Kyiv: UkrINTEI, 200.

10.  Vakhoneva, T. M. (2016). Regarding the definition of the main signs of intellectual activity. Law and innovation, 4, 140.

11.  Fecher, B., Friesike, S. (2013). Open Science: One Term, Five Schools of Thought [Electronic resource]. Opening Science, 17– 47. DOI: 10.2139/ssrn.2272036.

12.  Shvetsova-Vodka, H. M. (1998). Typology of the document: education. manual for students of cultural institutes. Rivne state Institute of Culture. Kyiv: Kn. Chamber of Ukraine, 78.

13.  Lopatynska, L. A. (2019). Systematization of types of research work. Scientific works of NDFI, 1, 61–73.

14.  Fundamentals of methodology and organization of scientific research: Education. manual for students, cadets, graduate students and adjuncts. (2010). Edited by A. E. Konverskyi. Kyiv: Center for Educational Literature, 352.

15.  Kushnarenko, N. N. (2000). Document studies: Textbook. 2nd ed., revised. and additional Kyiv: T-vo "Knowledge", KOO, 328–329.

16.  Semkiv, V. O., Shandra, R. S. (2015). Intellectual property: a textbook for students of non-law faculties. Lviv: Halytskyi printer, 280.