Аннотації

Автор(и):
Рафальська О.О.
Автор(и) (англ)
Rafalska Еlena
Дата публікації:

28.10.2015

Анотація (укр):

У статті описано алгоритми формування базової таксономії дисциплін при організації розгалуженого навчання. Вирішенням такої задачі є формування ієрархічного дерева дисциплін, пов’язаних між собою відношенням «послідовність отримання знань», що не залежить від часових та інших обмежень. Формування базової таксономії виконується на множині дисциплін навчального плану. В ній розв’язуються певні підзадачі. У статті також наведено етапи розрахунку базових модулів дисципліни і побудови графа міжпредметних зв’язків; алгоритм оптимізації графа міжпредметних зв’язків та формування рівнів базової таксономії при організації розгалуженого навчання. Індивідуалізація навчальної діяльності студентів за рахунок розгалуженої організації навчального процесу дає можливість забезпечити підготовку висококваліфікованих спеціалістів.

Анотація (рус):

В статье описаны алгоритмы формирования базовой таксономии дисциплин при организации разветвленного обучения. Решением такой задачи является формирование иерархического дерева дисциплин, связанных между собой отношением «последовательность получения знаний», не зависящее от временных и других ограничений. Формирование базовой таксономии выполняется на множестве дисциплин учебного плана. В ней решаются определенные подзадачи. В статье также приведены этапы расчета базовых модулей дисциплины и построения графа междисциплинарных связей; алгоритм оптимизации графа междисциплинарных связей и формирования уровней базовой таксономии при организации разветвленного обучения. Индивидуализация учебной деятельности студентов за счет разветвленной организации учебного процесса дает возможность обеспечить подготовку высококвалифицированных специалистов.

Анотація (англ):

The article describes the algorithms of baseline taxonomy for disciplines in the organization of branched education. The solution of this problem consists in formation of a hierarchical tree of the disciplines connected among themselves via relations «the sequence of getting knowledge», which do not depend on time and other restrictions. A significant contribution to the development and research approaches, methods, models and tools of learning management did scientists whose work related to various fields of science. Forming the base taxonomy is performed on a variety of subjects of the curriculum. It solved some subtasks. The article also shows the stages of the calculation of basic modules of discipline and construct a graph of interdisciplinary connections; optimization algorithm graph interdisciplinary connections and forming the base taxonomy levels in the organization branched learning. Individualization of educational activity of students by an extensive organization of educational process makes it possible to ensure the training of highly qualified specialists.

Література:

 

  1. Федусенко О.В., Рафальська О.О. Системи управління навчальним процесом студентів з розгалуженою організацією дистанційного навчання у вищому навчальному закладі// Управління розвитком складних систем. – 2013.
    – Вип. 13. – С. 162 – 165.
  2. Биков В.Ю. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія /В.Ю.Биков, Гриценчук О.О., Жук Ю.І. та ін. / – К.: Атака, 2005. – 252 с.
  3. Антоник М.С. Інформаційна технологія побудови автоматизованої системи управління навчальним процесом. дис. к. техн. наук: 05.13.06. – Львів, 2005.
  4. [Електоронний ресурс]. – Режим доступу: http://mydisser.com/en/catalog/view/238/827/14209.html.
  5. Трегубенко І.Б. Методи та моделі оптимізації системи управління навчальним процесом в вищих начальних закладах освіти: Автореф. дис. канд. техн. наук: 05.13.06/ЧДТУ. – Черкаси, 2007. – 23с.
  6. Білощицька С.В. Інформаційна технологія планування та моніторингу обсягів навчальної роботи у вищих навчальних закладах Автореф. дис. канд. техн. наук: 05.13.06 / КНУБА. – Київ, 2009. – 20 с.
  7. Федусенко О.В., Рафальська О.О. Розробка загальної концептуальної моделі дистанційного розгалуженого курсу// Управління розвитком складних систем. – 2011. – Вип. 8. С. – 92 – 95.
  8. Найханова Л.В., Дамбаева С.В. Методы и алгоритмы принятия решений в управлении учебным процессом в условиях неопределенности. Издательство ВСГТУ. Улан-Удэ, 2004. – С.91-94.
  9. Овчинников А.А., Пучинский В.С., Петров Г.Ф. Сетевые методы планирования и организации учебного процесса. – М., 1972. – 157 с.
  10. Никитин А.В. Вопросы оптимального составления учебных планов и программ: Дис...канд.тех.наук., М.,
    1969. – 179 с.
  11. Рафальська О.О. Модель багатосценарної організації навчального процесу у вищих навчальних закладах // Управління розвитком складних систем. – 2014. – Вип.17. – С. 144 –147.

References:

 

  1. Fedusenko, E., Rafalska, E. (2013). Control system by the education al process of students is with the ramified organization of the controlled from distance studies in higher education nal establishment. Management of development of complex systems. Kyiv, Ukraine: KNUCA, 13, 162-165.
  2. Bykov, V. (2005). Information support the educational process: innovative tools and technologies: Collective monograph: V.Bykov, O.Gritsenchuk, YU. Beetle she іn / – K. : Attack, 2005. – 252.
  3. Antonik, M. (2005) Information technology of automated learning management system. Dis. k. tehn. Sciences: 05.13.06. – Lviv. 2005.
  4. [Elektoronny resource] – http://mydisser.com/en/catalog/view/238/827/14209.html.
  5. Tregubenko І.B.(2007) Methods and models of optimization of the system of educational management in institutions of higher education: Thesis Ph.D.05.13.06 /. Cherkasy.
  6. Biloschytska, S. (2009). Information technology planning and monitoring the volume of academic work in higher education. Thesis Ph.D.05.13.06 05.13.06 / Kyiv, KNUBA.
  7. Fedusenko, E., Rafalska, E (2011). Developing a model of remote branched rate. Management of development of complex systems. Kyiv, Ukraine: KNUCA, 8, 92-95.
  8. Nayhanova, L., Dambaeva, S. (2004) Methods and algorithms for decision making in the management of educational process in conditions of uncertainty. Ulan-Ude, Russia, 91-94.
  9. Ovchinnikov, A., Puchynskyy, V. & Petrov, G. (1972). Network planning methods and organization of educational process. Moscow, Russia, 157.
  10. Nikitin, A. (1969). Optimum preparation of curricula and programs: thesis Ph.D, Moscow, 179.
  11. Rafalska, E. (2014). Multiscenario model of learning management in higher educational institutions. Management of development of complex systems. Kyiv, Ukraine: KNUCA, 17, 144-17.