Завдання маркетингу по етапах життєвого циклу проекту придбання морського транспортного судна

Заголовок (російською): 
Задачи маркетинга по этапам жизненного цикла проекта приобретения морского транспортного судна
Заголовок (англійською): 
Marketing tasks on the stages of life cycle of project of acquisition of a marine transport ship
Автор(и): 
Т.И. Берневек
Автор(и) (англ): 
Bernevek Tatiana Ivanovna
Ключові слова (укр): 
маркетинг, проект придбання судна, галузі знань, життєвий цикл
Ключові слова (рус): 
маркетинг, проект приобретения судна, области знаний, жизненный цикл
Ключові слова (англ): 
marketing, project acquisition of the vessel, the knowledge, the life cycle
Анотація (укр): 
Проаналізовано співвідношення життєвого циклу послуги морського перевезення і життєвого циклу відповідного проекту придбання судна. Визначено специфічні завдання маркетингу даної категорії проектів по етапах життєвого циклу для областей знань управління проектами.
Анотація (рус): 
Проанализировано соотношение жизненного цикла услуги морской перевозки и жизненного цикла соответствующего проекта приобретения судна. Определены специфические задачи маркетинга данной категории проектов по этапам жизненного цикла для областей знаний управления проектами.
Анотація (англ): 
Relation the life cycle of marine transportation services and life cycle of the purchase of the vessel project are analyzed. The ratio of the project life cycle acquisition and life cycle vessel maritime transport services are defined. Specific marketing objectives of this category of projects on the life cycle stages for the knowledge areas of project management are identified. Marketing are most closely associated with areas of knowledge in project management: content management, project time management, cost management, risk management. Project marketing includes tasks that are not used traditional marketing. The essence of project marketing is marketing research aimed at identifying the various options for managing content, time, value and risk of the project. Project marketing is, in fact, the basis for the preparation of most of the decisions on the project for acquisition of the vessel (that acquire, when to acquire, how to operate, when to sell, etc.).
Публікатор: 
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр): 
Управління розвитком складних систем, номер 18, 2014
Назва журналу, номер, рік випуску (рус): 
Управление развитием сложных систем, номер 18, 2014
Назва журналу, номер, рік випуску (англ): 
Management of Development of Complex Systems, Number 18, 2014
Мова статті: 
Русский
Формат документа: 
application/pdf
Документ: 
Дата публікації: 
30 Май 2014
Номер збірника: 
Розділ: 
УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ
Університет автора: 
Одесский национальный морской университет, Одесса
Литература: 

1. Онищенко С.П. Основные объекты маркетинга в проектной деятельности [Текст] /С.П. Онищенко, Т.И. Берневек // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – № 3/2 (63). – 2013. – С.8-12.

2. Семенчук Е.Л. Стратегии развития согласно жизненному циклу предприятия [Текст] // Е.Л.Семенчук // Вісник ОНМУ. – Одеса, ОНМУ - № 32.– 2011. – С. 161-169.

3. Ковтун Т.А. Система моделей поддержки процесса инициализации проекта предоставления транспортной услуги: дис. кандидата. технических наук: 05.13.22 [Текст] / Т.А.Ковтун. – Одесса: ОНМУ, 2008. – 220 с.

4. Прихно Ю.Е. Реализация стратегии развития судоходной компании через мультипроекты [Текст] / Ю.Е. Прихно // Управління розвитком складових систем. – Київ, КНУБА, 2012. – № 12. – С.75-79.

5. Бушуєв С.Д. Інноваційні механізми управління програмами розвитку морських торговельних кластерів [Текст] / С.Д.Бушуєв, Б.Ю.Козирь // Управління розвитком складових систем. – К.: КНУБА, 2011. – №7. – С.5-8.

6. Онищенко С.П. Моделирование процессов организации и функционирования системы маркетинга морских транспортных предприятий [Текст] / С.П.Онищенко – Одесса: Феникс, 2009. – 328 с. 

References: 

1. Onyshchenko S.P., Bernevek T.I. (2013) The main objects of marketing in project activities. East European Journal of advanced technology, 3/2 (63), 8- 12.

2. Semenchuk E.L. (2011) Development strategy according to the life cycle of the enterprise. News ONMU, 32, 161-169.

3. Kovtun T.A (2008) The system initialization process models support the project of providing transport services. Odessa, ONMU, 220.

4. Prihno Y.E. (2012) Implementation of the strategy of development of the shipping company through multiproject. Managing the development of complex systems, 12,.75 -79.

5. Bushuєv S.D., Kozir B.Y. (2011) Іnnovatsіynі mehanіzmi upravlіnnya programa rozvitku morskih torgovelnih klasterіv. Managing the development of complex system, 7, 5- 8.

6. Onyshchenko S.P. (2009) Modeling processes of the organization and functioning of the marketing of marine transport companies, Odessa: Phoenix, 328.