ОСВІТНІ ПРОЕКТИ ТА ПРОГРАМИ ЯК ОБ’ЄКТ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

Заголовок (російською): 
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОЕКТЫ И ПРОГРАММЫ КАК ОБЪЕКТ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТА
Заголовок (англійською): 
EDUCATIONAL PROJECTS AND PROGRAMS AS AN OBJECT OF PROJECT MANAGEMENT
Автор(и): 
Придатко О.В.
Автор(и) (англ): 
Prydatko Oleksandr
Ключові слова (укр): 
освітній проект; програма освітніх проектів
Ключові слова (рус): 
образовательный проект; программа образовательных проектов
Ключові слова (англ): 
educational project; program educational projects
Анотація (укр): 
З метою коректного застосування методів проектного менеджменту в освітній галузі, правильного вибору методів управління окремими процесами освітніх проектів необхідно мати чітке уявлення про їх ознаки, характеристики, класифікаційні особливості тощо. Для досягнення поставленого завдання в статті висвітлено особливості освітніх проектів та програм, окреслено їх чіткі ознаки, а також визначено класифікаційні характеристики. На підставі проведеної роботи уточнено означення освітнього проекту та освітньої програми. Крім того, шляхом систематизації класифікаційних характеристик одержано чітке уявлення про різновид освітніх проектів. Одержані в роботі результати доповнюють методологічний базис управління проектами та підвищують ефективність застосування проектного менеджменту в освітній галузі.
Анотація (рус): 
Поводом для написания научной работы была необходимость разъяснения особенностей образовательных программ для управления образовательными учреждениями. С целью корректного применения методов проектного менеджмента в сфере образования, верного выбора методов управления отдельными процессами образовательных проектов необходимо иметь четкое представление об их признаках, характеристиках, классификационных особенностях и тому подобное. Для достижения поставленной задачи в статье освещены особенности образовательных проектов и программ, определены их четкие признаки, а также определены классификационные характеристики. На основании проведенной работы уточнены определения образовательного проекта и образовательной программы. Кроме того, путем систематизации классификационных характеристик получено четкое представление о разновидности образовательных проектов. Полученные в работе результаты дополняют методологический базис управления проектами и повышают эффективность применения проектного менеджмента в сфере образования. Результаты работы могут быть использованы с целью разработки механизма формирования образовательных программ и использоваться с целью эффективного применения методов проектного управления в процессе планирования программ образовательных проектов.
Анотація (англ): 
The reason for writing a research paper was the need to clarification of features educational programs for quality management education. For the purpose of the correct application of the methods of project management in the field of education, the right choice of methods of management of individual processes of educational projects need clearer idea of the signs of, characteristics, features of such projects. To achieve the task in the article describes features the educational projects and programs defined their exact signs of and characteristics. It defines the term "educational project" and "educational program". Also systematised classification characteristics and a clear idea of the variety of educational projects. The results obtained complement the methodological basis of the project management and increase the effectiveness of project management in the field of education. Results of the scientific work can be realized in the mechanism of elaborating an educational program which is aimed at effective planning for programs of educational training projects.
Публікатор: 
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр): 
Управління розвитком складних систем, номер 24, 2015
Назва журналу, номер, рік випуску (рус): 
Управление развитием сложных систем, номер 24, 2015
Назва журналу, номер, рік випуску (англ): 
Management of Development of Complex Systems
Мова статті: 
Українська
Формат документа: 
application/pdf
Документ: 
Дата публікації: 
29 Сентябрь 2015
Номер збірника: 
Розділ: 
УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ
Університет автора: 
Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Львів
Литература: 

 

  1. Бушуєв С.Д. Застосування моделі «Нова башта Р2M» в управлінні проектами розвитку освіти / С. Д. Бушуєв, О. В. Криворучко, М. І. Цюцюра // Управління розвитком складних систем : зб.наук.пр. – К. : КНУБА, 2014. – № 17.
    – С. 5-11.
  2. Управління проектами розвитку змісту освіти як управління успішними проектами за методологією MSP /
    М. І. Цюцюра, С. В. Цюцюра, О. В. Криворучко, Г. О. Цюцюра// Управління розвитком складних систем : зб. наук. пр.
    – К. : КНУБА, 2014. – № 18. – С. 102-105.
  3. Тесленко П. О. Портфельне управління еволюційним розвитком вищих навчальних закладів / О. П. Тесленко // Управління розвитком складних систем : зб. наук. пр. – К. : КНУБА, 2014. – № 17. – С. 76-80.
  4. Белощицкий А. А. Структура методологии проектно-векторного управления образовательными средами / А. А. Белощицкий // Управління розвитком складних систем : зб. наук. пр. – К. : КНУБА, 2011. – № 7. – С. 121-125.
  5. Белощицкий А. А. Векторный подход к администрированию проектов образовательных сред /
    А.А. Белощицкий, С.В. Белошицкая // Управління розвитком складних систем : зб.наук.пр. – К. : КНУБА, 2012. – №10.
     – С. 125-130.
  6. Белощицкий А. А. Управление проблемами в методологии проектно-векторного управления образовательными средами / А. А. Белощицкий // Управління розвитком складних систем : зб. наук. пр. – К. : КНУБА, 2012. – № 9.
    – С. 104-107.
  7. Борзенко-Мірошніченко А. Ю. Управління регіональною освітою відповідно до парадигми публічного адміністрування: проектно-орієнтований підхід / А. Ю. Борзенко-Мірошніченко // Управління проектами та розвиток виробництва : зб. наук. пр. – Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2008. – № 3 (27). –С. 87-92.
  8. Рач В.А. Проектно-орієнтовані моделі управління та оцінки діяльності вищих навчальних закладів / В. А. Рач, А. Ю. Борзенко-Мірошніченко // Управління проектами та розвиток виробництва : зб. наук. пр. – Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2009. – № 1 (29). – С. 81-89.
  9. Борзенко-Мірошніченко А. Ю. Платформа моделювання процесу розвитку регіональної освіти /
    А. Ю. Борзенко-Мірошніченко // Управління проектами та розвиток виробництва : зб. наук. пр. – Луганськ : СНУ ім.
    В. Даля, 2008. – № 4 (28). – С. 53-60.
  10. Оберемок І. І. Методи та засоби проектно-орієнтованого управління у вищих навчальних закладах : автореф. дис. канд. техн. наук: 05.13.22 / Оберемок Іван Іванович; Київський національний університет будівництва
    і архітектури. – Київ, 2004. – 20 с. – укp.
  11. Борзенко-Мірошниченко А. Ю. Моніторинг якості освітніх проектів на основі моделей системної динаміки : автореф. дис. канд. техн. наук: 05.13.22 / Борзенко-Мірошниченко Аліна Юріївна; Київський національний університет будівництва і архітектури. – Київ, 2007. – 22 с. – укp.
  12. Руководство к своду знаний по управлению проектами (Руководство PMBOK®). – Пятоеиздание / Project Management Institute, 2013. – 586 с.
  13. Рач В. А. Формування якості продукту освітніх проектів / В. А. Рач, А. Ю. Борзенко-Мірошніченко // Управління проектами та розвиток виробництва : зб. наук. пр. – Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2003. – № 3 (7). – С. 55-60.
  14. Керівництво з питань проектного менеджменту / [пер. з англ. мови; під ред. проф. С. Д. Бушуєва]. – [2-ге вид., перероб.]. – К. : Видавничий дім "Деловая Украина", 2000. – 198 с.
  15. Мазур И. И. Управление проектами : учебн. пособ. / И. И. Мазур, В. Д. Шапиро, Н. Г. Ольдерогге; под общ. ред. И. И. Мазура. – [2-е изд.]. – М. : Омега-Л, 2004. – 664 с.
  16. Управління проектами та програмами : підручник / С. Д. Бушуєв, Н. С. Бушуєва, А. Я. Казарєзов, К. В. Кошкін. – Миколаїв : Торубариос, 2010. – 352 с.
  17. Чернов С. К. Управління проектами : навч. посіб. / С. К. Чернов; під ред. С. К. Чернова, В. В. Малого. – Миколаїв : НУК, 2010. – 354 с.
  18. Чейз Ричард Б. Производственный и операционный менеджмент / Б. Ричард Чейз, Николас Эквилайн, Дж. Якобс Робер; пер. с англ. – [8-е изд.]. – М. : Издательский дом "Вильямс", 2004. – 704 с.
References: 

 

  1. Bushuiev, S. D. (2014). Application of model "New tower R2M" project management of education / S. D. Bushuiev, O. V. Kryvoruchko, M. I. Tsiutsiura // Management of complex systems, 17, 5 – 11.
  2. Tsiutsiura, M. I. (2014). Project management of educational content as successful project management methodology MSP / M. I. Tsiutsiura, S. V. Tsiutsiura, O. V. Kryvoruchko, G. O. Tsiutsiura // Management of complex systems, 18, 102 – 105.
  3. Teslenko, P. O. (2014). Portfolio management of evolutionary development of universities. Management of complex systems. Kyiv, Ukraine: 17, 76 – 80.
  4. Beloshchytskii, A. A. (2011). Structure design and methodology of vector control educational environments. Management of complex systems. Kyiv, Ukraine: 7, 121 – 125.
  5. Beloshchytskii, A. A. (2012). Vector approach to management of the project the educational environment / A. A. Beloshchytskii, S. V. Beloshchytskaia // Management of complex systems, 10, 125 – 130.
  6. Beloshchytskii, A. A. (2012). Management problems in the methodology design and vector control educational environments. Management of complex systems. Kyiv, Ukraine: 9, 104 – 107.
  7. Borzenko-Miroshnychenko, A. Yu. (2008). Regional education management according to public administration paradigm: project-oriented approach. Project management and development of production. Lugansk, Ukraine: 3 (27), 87 – 92.
  8. Rach, V. A. (2009). Project-oriented models of the higher education system activity management and estimation / V. A. Rach, A. Yu. Borzenko-Miroshnychenko // Project management and development of production, 1 (29), 81 – 89.
  9. Borzenko-Miroshnychenko, A. Yu. (2008). Modeling platform of regional educational development. Project management and development of production. Lugansk, Ukraine: 4 (28), 53 – 60.
  10. Oberemok, I. I. (2004). Metody ta zasoby proektno-oriientovanogo upravlinia u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Methods and tools for project-oriented management in higher education institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: KNUCA [in Ukrainian].
  11. Borzenko-Miroshnychenko, A. Yu. (2007). Monitoryng yakosti osvitnikh proektiv na osnovi modelei systemnoi dynamiky [Monitoring the quality of educational projects based on system dynamics models]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: KNUCA [in Ukrainian].
  12. Guide to the Body of Knowledge Project Management PMBOK® (5th ed.). (2013). Project Management Institute.
  13. Rach, V. A. (2003). Approach to quality forming in education projects / V. A. Rach, A. Yu. Borzenko-Miroshnychenko // Project management and development of production, 3 (7), 55 – 60.
  14. Bushuiev, S. D. (2000). Guidance on Project Management. Kyiv, Ukraine : Business Ukraine, 198.
  15. Mazur, I. I., Shapiro, V. D., Olderoghe, N. H. (2004). Project management. Moscow, Russia : Omega-L, 664.
  16. Bushuiev, S. D., Bushuieva, N. S., Kazarezov, A. Ya., Koshkin, K. V. (2010). Program and Project Management. Mykolaiv, Ukraine : Torubarios, 352.
  17. Chernov, S. K., & Malyi, V. V. (2010). Project management. Mykolaiv, Ukraine : NUS, 354.
  18. Cheiz Richard, Nikolas Ekvilain, Yakobs Rober. (2004). Production and operations management. Moscow, Russia :Viliams, 704.