ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПЦІЙ ПОБУДОВИ ІНФРАСТРУКТУРИ GAMEHUB В УКРАЇНСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

Заголовок (російською): 
ФОРМИРОВАНИЕ КОНЦЕПЦИЙ ПОСТРОЕНИЯ ИНФРАСТРУКТУРЫ GAMEHUB В УКРАИНСКИХ УНИВЕРСИТЕТАХ
Заголовок (англійською): 
CREATION OF THE CONCEPT OF THE GAMEHUB INFRASTRUCTURE IN UKRAINIAN UNIVERSITIES
Автор(и): 
Білощицький А.О.
Кучанський О.Ю.
Безмогоричний Д.М.
Пида С.В.
Кузьомко А.С.
Автор(и) (англ): 
Biloshchytskyi Andrii
Kuchansky Alexander
Bezmogorychnyi Dmytro
Pyda Sofiia
Kuzomko Anastasiia
Ключові слова (укр): 
ігрова індустрія; GameHub; GameLab; Scaffold; гейміфікація; ветерани АТО
Ключові слова (рус): 
игровая индустрия; GameHub; GameLab; Scaffold; геймификация; ветераны АТО
Ключові слова (англ): 
game industry; GameHub; GameLab; Scaffold; gamification; veterans ATO
Анотація (укр): 
Розглянуто концепцію побудови інфраструктури GameHub в українських університетах, яка складається з трьох основних складових: педагогічна складова (методології навчання), технологічна складова (створення ігрової лабораторії та забезпечення її функціонування), інформаційна складова (побудова інформаційних зв’язків Scaffold між учасниками процесів в GameHub). Наведені схеми концепцій та поставлені завдання для їх впровадження в рамках міжнародного проекту «GameHub – співпраця університетів та підприємств в ігровій індустрії в Україні». Крім того, розглянуто завдання та особливості реалізації цього проекту з метою його просування. Вказано на необхідності навчання та розвитку компетенцій у спеціалістів з розробки комп’ютерних ігор (студентів, безробітних, ветеранів АТО) для розвитку гейміфікації та пожвавлення в Україні ігрової галузі в цілому.
Анотація (рус): 
Расмотрена концепция построения инфраструктуры GameHub в украинских университетах, которая состоит из трех основных составляющих: педагогическая составляющая (методологии обучения), технологическая составляющая (создание игровой лаборатории и обеспечение ее функционирования), информационная составляющая (построение информационных связей Scaffold между участниками процессов в GameHub). Приведены схемы концепций и поставлены задачи для их внедрения в рамках международного проекта «GameHub - сотрудничество университетов и предприятий в игровой индустрии в Украине». Кроме того рассмотрены задачи и особенности реализации этого проекта с целью его продвижения. Показана необходимость обучения и развития необходимых компетенций у специалистов по разработке компьютерных игр (студентов, безработных, ветеранов АТО) для развития геймификации и оживления в Украине игровой отрасли в целом.
Анотація (англ): 
The article deals with creation of the concept of the GameHub infrastructure in Ukrainian universities, which consists of three main components: the methodology of teaching (educational component), the technological component (creating a gaming laboratory and its functioning), information component (Scaffold - creating information links between partners in GameHub). These concept's schemes and tasks for their implementation in the international project “University-enterprises cooperation in game industry in Ukraine / GameHub”. In addition, the article describes the objectives and characteristics of this project for the purposes of its promotion. The necessity and the development of needed competence for experts to develop computer games (students, the unemployed, veterans ATO) for the development of gamification and recovery gaming industry in Ukraine.
Публікатор: 
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр): 
Управління розвитком складних систем, номер 26, 2016
Назва журналу, номер, рік випуску (рус): 
Управление развитием сложных систем, номер 26, 2016
Назва журналу, номер, рік випуску (англ): 
Management of Development of Complex Systems
Мова статті: 
Українська
Формат документа: 
application/pdf
Документ: 
Дата публікації: 
18 Апрель 2016
Номер збірника: 
Розділ: 
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Університет автора: 
Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ; Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ
Литература: 

 

  1. Pan European Game Information. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.pegi.info/en/
  2. Інформація для розробників та професіоналів в ІТ сфері. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://dou.ua/
  3. Gdowska K. Międzynarodowy projekt na rzecz kształcenia kadr dla sektora gier na rynku Ukrainy. [Text] /
    K. Gdowska, B. Gaweł // EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej. – 2016. – 1 (11). – P. 85 – 93.
  4. Dziabenko O. Remote Experiments and Online Games: How to Merge them? [Text] / O. Dziabenko O., J. García-Zubia, D. Lopez-de-Ipina. // International Journal of Engineering Pedagogy. – 2011. – 1. – P. 1 – 6.
  5. Dziabenko O. Remote experiments and online games: How to merge them? [Text] / O. Dziabenko, J. García-Zubia // Global Engine- ering Education Conference (EDUCON).–, Amman, 2011. – P. 1102–1107.
  6. Bouras C., Igglesis V., Kapoulas V., Misedakis I., Dziabenko O., Koubek A., Pivec M., Sfiri A. (2005). Game-Based Learning Using Web Technologies. International Journal of Intelligent Games and Simulations, 3 (2), 70 – 87.
  7. Pauschenwein J. VR-Simulation in education From Full mission to Mobile VR-Simulators. Mobile Game-Based Simulator for welding training. [Text] / J. Pauschenwein, H. Sandtner, A. Behmel., G. Vasold, A. Sfiri, H. Dötsch, J. Kreindl, D. Niedermair // Proceedings of the International Workshop for Interactive Computer Aided Learning. – Villach, 2006. – P. 1 – 11.
  8. Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA). Erasmus+ Programme. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://eacea.ec.europa.eu/erasmus-plus_en
  9. Erasmus+ [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://erasmus-plus.org.eu
  10. Deusto TechLab. Університет Деусто в Більбао. Інформація про проект GameHub. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://dtlearning.deusto.es/gamehub/
  11. GameHub – University-Enterprises Cooperation in Game Industry in Ukraine. GameHub information. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://gamehub-cbhe.eu/.
  12. Белощицкий А.А. Управление проблемами в методологии проектно-векторного управления образовательными средами [Текст] / А.А. Белощицкий // Управління розвитком складних систем. – 2012. – № 9. – С. 104 – 107.
References: 

 

  1. Pan European Game Information (2016). http://www.pegi.info/en/
  2. Інформація для розробників та професіоналів в ІТ сфері. (2016).  https://dou.ua/
  3. Gdowska K., Gaweł B. (2016). Międzynarodowy projekt na rzecz kształcenia kadr dla sektora gier na rynku Ukrainy. EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej, 1(11), 85 – 93.
  4. Dziabenko O., García-Zubia J., Lopez-de-Ipina D. (2011). Remote Experiments and Online Games: How to Merge them? International Journal of Engineering Pedagogy, 1, 1–6.
  5. Dziabenko O., García-Zubia J. (2011). Remote experiments and online games: How to merge them? Global Engine- ering Education Conference (EDUCON), 4–6 April 2011, Amman 2011, 1102–1107.
  6. Bouras C., Igglesis V., Kapoulas V., Misedakis I., Dziabenko O., Koubek A., Pivec M., Sfiri A. (2005). Game-Based Learning Using Web Technologies. International Journal of Intelligent Games and Simulations, 3(2), 70 – 87.
  7. Pauschenwein J., Sandtner H., Behmel A., Vasold G., Sfiri A., Dötsch H., Kreindl J., Niedermair D. (2006). VR-Simulation in education From Full mission to Mobile VR-Simulators. Mobile Game-Based Simulator for welding training. Proceedings of the International Workshop for Interactive Computer Aided Learning, Villach, 1–11.
  8. Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA) (2015). Erasmus+ Programme. https://eacea.ec.europa.eu/erasmus-plus_en
  9. Erasmus+ (2016). http://erasmus-plus.org.eu
  10. Deusto TechLab, Університет Деусто в Більбао (2015). Інформація про проект GameHub. http://dtlearning.deusto.es/gamehub/
  11. GameHub – University-Enterprises Cooperation in Game Industry in Ukraine (2016). GameHub information. http://gamehub-cbhe.eu/
  12. Белощицкий А.А. (2012) Управление проблемами в методологии проектно-векторного управления образовательными средами. Управління розвитком складних систем, (9), 104 – 107.