РОЗРОБКА АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ З ВІДКРИТИМИ ПИТАННЯМИ

Заголовок (російською): 
РАЗРАБОТКА АДАПТИВНОЙ СИСТЕМЫ КОНТРОЛЯ ЗНАНИЙ С ОТКРЫТЫМИ ВОПРОСАМИ
Заголовок (англійською): 
DEVELOPMENT OF ADAPTIVE MONITORING SYSTEM OF KNOWLEDGE WITH OPEN QUESTIONS
Автор(и): 
Цюцюра С.В.
Федусенко О.В.
Федусенко А.О.
Цюцюра М.І.
Автор(и) (англ): 
Tsiutsiura Svitlana
Fedusenko Olena
Fedusenko Anatoliy
Tsiutsiura Mikola
Ключові слова (укр): 
метод шинглів; контроль знань; адаптивна система контролю знань; відкриті питання; природна мова
Ключові слова (рус): 
метод шинглов; контроль знаний; адаптивная система контроля знаний; открытые вопросы; естественный язык
Ключові слова (англ): 
method of shingles; control of knowledge; Adaptive control of knowledge; open questions; natural language
Анотація (укр): 
Стаття присвячена проблемам адаптивного навчання, а саме питанням контролю знань у таких системах. Під час проведення підсумкових контролів найбільш ефективним є відкриті питання, але перевірка таких питань є досить складною. Запропоновано методику аналізу відкритих питань, що базується на методі порівняння текстів за допомогою шинглів. Проведено порівняльний аналіз перевірки відкритих питань за допомогою розробленої системи та за допомогою наявних систем перевірки текстів, на основі якого можна зробити висновок, що запропонована методика працює правильно. Використання запропонованої системи контролю знань з відкритими питаннями дозволить підвищити якість навчання за рахунок збільшення ефективності контролю знань.
Анотація (рус): 
Статья посвящена проблемам адаптивного обучения, а именно вопросам контроля знаний в таких системах. При проведении итоговых контролей наиболее эффективны открытые вопросы, но проверка таких вопросов является достаточно сложной. Предложена методика анализа открытых вопросов, основанная на методе сравнения текстов с помощью шинглов. Проведен сравнительный анализ проверки открытых вопросов с помощью разработанной системы и с помощью существующих систем проверки текстов, на основе которого можно сделать вывод о том, что предложенная методика работает верно. Использование предлагаемой системы контроля знаний с открытыми вопросами позволит повысить качество обучения за счет увеличения эффективности контроля знаний.
Анотація (англ): 
The article is devoted to the problems of adaptive learning, namely the control of knowledge in such systems. Control of knowledge is one of the most important elements of adaptive learning, because it is the results of such controls allow you to build individual learning path. During the final control of the most effective open-ended questions, but verification of these issues is quite complex, besides the validation process of open questions is not formalized and is time consuming. The paper proposes a method of analysis of open questions, based on the method of comparison of texts with the help of shingles, designed the structure of the adaptive knowledge control using this method. Such a system should consist of subsystems teacher subsystem test, the service subsystem, the subsystem of adaptation and settlement subsystem. A comparative analysis of the testing of open questions with the help of the developed system and with the help of existing texts of the similarity test, based on which it can be concluded that the proposed method works correctly. Using the proposed system of knowledge control with open questions will improve the quality of education by increasing the effectiveness of the control of knowledge.
Публікатор: 
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр): 
Управління розвитком складних систем, номер 27, 2016
Назва журналу, номер, рік випуску (рус): 
Управление развитием сложных систем, номер 27, 2016
Назва журналу, номер, рік випуску (англ): 
Management of Development of Complex Systems
Мова статті: 
Українська
Формат документа: 
application/pdf
Документ: 
Дата публікації: 
26 Июль 2016
Номер збірника: 
Розділ: 
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Університет автора: 
Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ
Литература: 

 

  1. Федусенко О.В., Рафальська О.О. Розробка загальної концептуальної моделі дистанційного розгалуженого курсу// Управління розвитком складних систем. – 2011. – Вип. 8. – С. – 92 – 95.
  2. Выродов А.П. Применение методов адаптивной гипермедиа при разработке автоматизированных обучающих систем / А.П. Выродов, Д.Б. Костарев, С.В. Ковалева, А.Н. Батрак // Вестник международного славянского университета. – Харьков, серия «Технические науки» том XI, №1, 2008.
  3. Кухаренко В.М. Дистанційне навчання : Умови застосування. Дистанційний курс : навч. Посібник / За ред. В.М. Кухаренка, 3-у вид. / В.М. Кухаренко, О.В.Рибалко, Н.Г.Спротенко – Харків : НТУ «ХПІ», «Торсінг», 2002. – 320с.
  4. Морзе Н.В., Глазунова О.Г. Критерії якості електронних навчальних курсів, розроблених на базі платформ дистанційного навчання// Інформаційні технології в освіті. – 2009. – №4. –  С. 63 – 76.
  5. Олійник В.В. Дистанційна освіта за кордоном та в Україні: стислий аналітичний огляд / В. В. Олійник // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2002.  – №3. – С. 42 – 51.
  6. Полат Е.С. Педагогіческие технологи дистанционного обучения: учебное пособие для студ. высш. учеб. Заведений / Е.С. Полат, М.В. Моисеева, А.Е. Петров и др. [Под ред. Полат Е.С.] – М.: Издательский центр «Академия», 2006. – 400 с. 
  7. Хуторской А.В. Дистанционное обучение и его технологи [Електронный ресурс] / А.В. Хуторской // Интернет-журнал «Эйдос». – 2005. – Режим доступу: http:www.eidos.ru|journal/2005/0910-18.htm.
  8. Биков В.Ю. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія / В.Ю. Биков, Гриценчук О.О., Жук Ю.І. та ін. – К.: Атака, 2005. – 252 с.
  9. Смирнова-Трибульская Е.Н. Основы формирования информатических компетентностей учителей в области дистанционного обучения. [Монография] /.  Смирнова-Трибульская Евгения Николаевна. / Научный редактор: академик АПН Украины, д.пед.наук, проф., М.И.Жалдак. – Херсон: Айлант, 2007. – 704 с.
  10. Гаврилов А.В. Гибридные интеллектуальные системы: Монография –  Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2002. – 142 с.
  11. Глушань В.М. Использование алгоритма шинглов для анализа ответов на вопросы открытого типа в системе контроля знаний // Информатика и вычислительная техника: сборник научных трудов 5-й Всероссийской научно- технической конференции аспирантов, студентов и молодых ученых ИВТ-2013 / под ред. Н. Н. Войта. – Ульяновск: УлГТУ, 2013. – 362 с.
References: 

 

  1. Fedusenko, O.V., Rafalski, A.A. (2011). Development of general conceptual model branched remote course. Management of development of complex systems, 8, 92–95.
  2. Vyrodov, A.P. (2008). Application of adaptive hypermedia in the development of automated learning systems / A.P. Vyrodov, D.B. Kostarev, S.V. Kovalev, A.N. Hind // International Slavic University. Kharkiv, Ukraine: series of "Engineering", XI, 1, 100-105
  3. Kukharenko, V.M. (2002). Distance Learning: Conditions of use. Distance course: teach. Manual/ Ed..V.Kukharenko,3rded./ VMKukharenko,O.V.Rybalko, N.H.Sprotenko. Kharkiv, Ukraine: NTU "HPI", "Torsinh", 320.
  4. Morse, N.V, Glazunov, A.G. (2009). Criteria for quality e-learning courses developed based on distance learning platforms. Information technologie sin education, 4, 63–76.
  5. Olіynik, V.V. (2002). Distance education abroad and in Ukraine: overview. The Director of the school, Lyceum, gymnasium. 3, 42-51.
  6. Polat E.S. (2006). Pedagogical remote education technologies: textbook for students. Executive. Proc. Institutions / E.S. Polat, M. Moses, A.E. Petrov et al. [Ed. Polat ES]. Moscow, Russia: Publishing center "Academy", 400.
  7. Khutorskoi, A.V. (2005). Distance learning and technology [electronic resource]. Internet magazine "Eidos". Mode of access: http: www.eidos.ru | journal / 2005 / 0910-18.htm.
  8. Bykov, V.Y. (2005). Information support the educational process: innovative tools and technologies: Collective monograph / VU Bykov, AA Hrytsenchuk, beetle YI etc .// Kyiv, Ukraine: Attack, 252 .
  9.  Smirnova-Tribulskaya, E.N. (2007). Bases of formation of IT competence of teachers in the field of distance learning. [Monograph]. Scientific editor: Academician of Pedagogical Sciences of Ukraine, d.ped.nauk, prof., M.I.Zhaldak. Kherson, Ukraine: ailanthus, 704.
  10. Gavrilov, A.V. (2002). Hybrid intelligent systems: Monograph. Novosibirsk: Publishing House of the Novosibirsk State Technical University, 142.
  11. Glushan, V.M. (2013). Use shingles algorithm for analysis of responses to open-ended questions in the control of knowledge. Computer Science and Engineering: Proceedings of the 5th All-Russian scientific and technical conference of post-graduate students and young scientists ICT -2013 / ed. NN enter. Ulyanovsk: Ulyanovsk State Technical University, 362.