ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ АВТОМАТНОГО ПРОГРАМУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ІГОР
- Роллингз, Э., Моррис, Д. Проектирование и архитектура игр. : Пер. С англ. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2006. – 1040 с.
- Буч Г., Рамбо Д., Якобсон И. Язык UML. Руководство пользователя. 2-е изд.: Пер. с англ. Мухин Н. – М.: ДМК Пресс, 2006. – 496 с.
- Поликарпова Н. И., Шалыто А. А. Автоматное программирование. 2008. – 167 с.: – Режим доступа: http://is.ifmo.ru/books/_book.pdf (дата обращения: 01.06.18). – Назва з екрану.
- Dormans J. Engineering emergence: applied theory for game design // PhD thesis The School of Graduate and Postdoctoral Studies The University of Western Ontario, Ontario, Canada 13 January Publisher Amsterdam, 2012 2012. Pages 288 http://hdl.handle.net/11245/1.358623
- Блажко, О. А. Формалізація проектування ігрової механіки казуальних комп’ютерних ігор / О. А. Блажко, В. В. Антонюк, Ю. Л. Трояновська // Збірник тез доповідей V українсько-німецької конференції «Інформатика. Культура. Техніка», м. Одеса, 22.05 – 26.05., 2017. – Одеса : Політехперіодика, 2017. – C. 91-93.
- Blazhko, Oleksandr Communication Model of Open Government Data Gamification Based on Ukrainian Websites / Oleksandr Blazhko, Tetiana Luhova, Sergey Melnik, Viktoriia Ruvinska // 4th Experiment@ International Conference (exp.at'17) June 6th – 8th, 2017, University of Algarve, Faro, Portugal. – Pp. 181 – 186.
- Jere Miles Unity 3D and PlayMaker Essentials: Game Development from Concept to Publishing (Focal Press Game Design Workshops) Paperback – July 27, 2016 Paperback: 506 pages Publisher: A K Peters/CRC Press; 1 edition (July 27, 2016)
- {b} Behaviour Machine – The Unity Way of Visual Scripting! – Access mode: https://www.behaviourmachine.com/ (last access: 01.06.18). – Title from the screen.
- Мазин М. А. Парфенов В. Г., Шалыто А. А. Разработка интерактивных приложений Macromedia Flash на базе автоматной технологии // Проектная документация. СПбГУ ИТМО. – Режим доступа: http://is.ifmo.ru/projects/flash/ (дата обращения: 01.06.2018). – Назва з екрану.
- А. В. Беляев, Д. И. Суясов, А. А. Шалыто Компьютерная игра «Космонавт». Проектирование и реализация // Журнал «Компьютерные инструменты в образовании». 2004. № 4, с. 75 – 84.
- Adams, E., & Rollings, A. (2007). Fundamentals of Game Design. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
- Damien Djaouti, Julian Alvarez,Jean-Pierre Jessel,Gilles Methel,Pierre Molinier A Gameplay Definition through Videogame Classification // International Journal of Computer Games Technology, 2008. http://dx.doi.org/10.1155/2008/470350
- Alan Dix, Janet Finlay, Gregory D. Abowd, Russell Beale Human-Computer Interaction Hardcover – Prentice Hall; 3 edition, 2003. 832 pages
- Лугова, Т.А. UML-моделі як основа проектування комп`ютерних ігор / Т.А. Лугова, Д.А. Лись // Матеріали Восьмої Міжнародної наукової конференції студентів та молодих вчених «Сучасні інформаційні технології 2018» «Modern Information Technology 2018» (23-25 травня 2018) / МОН України; Одес. Нац. політех. ун-т; Ін-т комп’ют. систем. – Одеса : Екологія, 2018. – С.198 – 199.
1. Rolings, E. & Morris, D. (2006). Design and architecture of games. Mоscow, Russia. [in Russian].: Publishing house "Williams",1040.
2. Buch, G., Rambo, D. & Jacobson, I. (2006). Language of the UML. User guide. 2nd ed. Mоscow, Russia. [in Russian].: DMK Press, 496.
3. Polikarpova, N.I. & Shalyto, A.A. (2008). Automaton programming., 167. Retrieved from http://is.ifmo.ru/books/_book.pdf
4. Dormans, J. (2012). Engineering emergence: applied theory for game design. PhD thesis The School of Graduate and Postdoctoral Studies The University of Western Ontario. Ontario, Canada.: 13 January Publisher Amsterdam., 288. Retrieved from http: //hdl.handle .net / 11245 / 1.358623
5. Blazhko, O.A. (2017). Formalization of the draft of the draft of the mechanics of casual computerns / O.A. Blazhko, V. V. Antonyuk, Yu. L. Troyanovska // Procc. V Ukrainian-Germany Conference "Informatics. Culture. Tehnika", Odessa, 22.05 - 26.05.2017, pp. 91-93. Odessa: Politechperiodica. [in Ukrainian].
6. Blazhko, Oleksandr. (2017). Communication Model of Open Government Data Gamification Based on Ukrainian Websites / Oleksandr Blazhko, Tetiana Luhova, Sergey Melnik, Viktoriia Ruvinska // 4th Experiment @ International Conference (exp.at'17) June 6th - 8th, 2017, University of Algarve, Faro, Portugal. (pp. 181-186).
7. Miles, Jere. (2016). Unity 3D and PlayMaker Essentials: Game Development from Concept to Publishing (Focal Press Game Design Workshops). A K Peters / CRC Press, (506).
8. {b} Behavior Machine - The Unity Way of Visual Scripting! Retrieved from https://www.behaviourmachine.com/
9. Mazin, M.A., Parfenov, V.G. & Shalyto, A.A. Development of interactive Macromedia Flash applications on the basis of automata technology // Project documentation. SPbSU ITMO. Retrieved from http://is.ifmo.ru/projects/flash/
10. Belyaev, A.V., Suyasov, D.I., Shalyto, A.A. (2004) Computer game "Astronaut". Design and implementation // Journal of Computer Tools in Education, 4, 75-84.
11. Adams, E. & Rollings, A. (2007). Fundamentals of Game Design. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
12. Djaouti, Damien, Alvarez, Julian, Jessel,Jean-Pierre, Methel, Gilles & Molinier, Pierre. (2008). A Gameplay Definition through Videogame Classification // International Journal of Computer Games Technology. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1155/2008/470350
13. Dix, Alan, Finlay, Janet, Abowd, Gregory D. & Beale, Russell. (2003). Human-Computer Interaction Hardcover. Prentice Hall; 3 edition, 832.
14. Lugova, T.A. (2018). UML models as the basis for computer game design / Т.А. Lugova, D.A. Lys // Procc of the Eighth International Scientific Conference of Students and Young Scientists "Modern Information Technologies 2018"; "Modern Information Technology 2018" (May 23-25, 2018) / Ministry of Education and Science of Ukraine; Odessa. Natz. politeh. un-t; Institute of Computer Systems. – Odessa: Ecology, 2018. – P.198-199.