Аннотації

Автор(и):
Yinglin Ji
Дата публікації:

03.10.2018

Анотація (укр):

Для того, щоб зрозуміти та проаналізувати бізнес-модель підприємства, було обрано Меювань як об’єкт дослідження. Перш за все, це вказує на загальну ситуацію в компанії. По-друге, в статті представлена бізнес-модель компанії з точки зору моделювання прибутку, ключових ресурсів, основних видів діяльності, цінової пропозиції та сегментації клієнтів. Модель п’яти сил Поттера використовується для аналізу конкурентного середовища бізнес-моделі Meituan. Нарешті, переваги та недоліки аналізу лягають в основу того, що бізнес-модель повинна зосереджуватися на інноваціях, трансформаціях і впливі на бренд.

Анотація (рус):

Анотація (англ):

In order to understand and analyze the business model of an enterprise, this paper selects Meituan as a case study. First of all, it introduces the general situation of the company. Secondly, the paper introduces the business model of the company in terms of profit model, key resources, main activities, value proposition and customer segmentation. Potter's five force model is used to analyze the competitive environment of the business model of Meituan. Finally, the advantages and disadvantages of analysis, put forward that the business model needs to focus on innovation, transformation, and creating brand influence.

Література:

References:

  1. Zott, C., Amit, R., & Massa, L., (2011). The business model: recent developments and future research. Journal of management, 37 (4), 1019 – 1042.
  2. Johnson, M. W., Christensen, C. M., & Kagermann, H., (2008). Reinventing your business model. Harvard business review, 86 (12), 57 – 68.
  3. Edelman, B., Jaffe, S. & Kominers, S.D., (2016). To group on or not to group on: The profitability of deep discounts. Marketing Letters, 27 (1), 39 – 53.
  4. Chesbrough, H., (2010). Business Model Innovation: Opportunities and Barriers, Long Range Planning, 43, 354 – 363.
  5. Ormanidhi, O., & Stringa, O., (2008). Porter's model of generic competitive strategies. Business Economics, 43 (3),
    55 – 64.
  6. DubossonTorbay, Magali, Osterwalder, Alexander, & Pigneur, Yves, (2010). Ebusiness model design, classification, and measurements. Thunderbird International Business Review, 44 (1), 523.
  7. Li, Q.I., (2014). Research on operation model based on meituan.com. Journal of Chongqing Technology & Business University.
  8. Ren-Hua, S.U., Yang, Y.Y., & Management, S.O., (2017). Analysis of profit model of o2o platform: take meituan as an example. Value Engineering.
  9. Morris, M., Schindehutte, M., & Allen, J., (2005). The entrepreneur's business model: toward a unified perspective. Journal of Business Research, 58 (6), 726735.
  10. Chesbrough, H., & Rosenbloom, R.S., (2002). The role of the business model in capturing value from innovation: evidence from xerox corporation's technology spinoff companies. Social Science Electronic Publishing, 11 (3), 529555.