Аннотації

Автор(и):
Васильєв І. А., Безшапкін С. М., Тимченко С. І.
Автор(и) (англ)
Vasyliev I., Bezshapkin S., Tymchenko S.
Дата публікації:

14.02.2024

Анотація (укр):

Сучасний світ упроваджує підхід сталого розвитку, який засновано на дбайливій організації навколишнього середовища існування людства. Це стосується усіх аспектів, включаючи і підходи щодо перевезення вантажів і пасажирів у рамках усіх видів зовнішнього (дальнього і приміського) та внутрішнього (міського та сільського) транспорту відповідної системи розселення, забезпечуючи її функціональну цілісність і соціально-економічні взаємозв’язки усередині населеного пункту та населених пунктів між собою. Перевезення вантажів і пасажирів здійснюється на вулично-дорожній мережі, яка має бути упорядкована й організована відповідним чином. Здійснюється таке упорядкування через організацію дорожнього руху, що націлене на створення безпечних та комфортних умов знаходження і переміщення на вулично-дорожній мережі усіх учасників дорожнього руху. Україна обрала своїм курсом рух до Європейського Союзу, а отже, взяла на себе зобов’язання упроваджувати і підтримувати його цінності. У зв’язку з цим організація дорожнього руху має також підпорядковуватися певним принципам, які націлені на підтримку принципу нульової толерантності до смертності та травматизму на дорогах. Реалізація таких принципів має упроваджуватися на основі проєктів, націлених на зміну парадигми організації дорожнього руху з урахуванням національної безпеки та оборони країни. Проте успіх будь-якого проєкту не є можливим за відсутності єдиного розуміння продукту проєкту та його предметної області, що ґрунтується на формуванні єдиного ментального простору проєкту. Відсутність такого простору знижує і затримує упровадження проєктів до моменту його формування. Ініціація проєктів (та навіть обговорення підходів щодо організації дорожнього руху) постійно стикається з непорозумінням предметної області, оскільки усі зацікавлені сторони вкладають у таку діяльність різний зміст. Зазначимо, що відсутня єдність розуміння поняття й на нормативно-правовому рівні, що створює певні перепони щодо проведення дискусій в рамках проблематики. У статті представлено результати дослідження поняття «організація дорожнього руху» і формалізації його для подальшого створення єдиного ментального простору терміна в контексті його використання при ініціалізації та упровадженні портфеля проєктів з відбудови країни, що стосуються модернізації вулично-дорожньої мережі населених пунктів. Дослідження є одним із перших результатів реалізації науково-дослідницької роботи «Методологія управління проєктами модернізації організації дорожнього руху воєнної та повоєнної відбудови територіальних громад»; номер державної реєстрації 0123U101943; фінансується за рахунок державного бюджету України.

Анотація (рус):

Анотація (англ):

The modern world adopts a sustainable development approach based on the careful organization of the environment in which humanity exists. This applies to all aspects, including approaches to urban mobility. Such movement occurs on the road network, which must be well-ordered and organized accordingly. This organization is achieved through traffic management aimed at creating safe conditions for all road users. Ukraine has chosen a course towards the European Union, thereby committing to implementing and supporting its values. Consequently, traffic management should also adhere to principles aimed at supporting the concept of zero tolerance for fatalities and injuries on the roads. The implementation of such principles should be based on projects that aim to change the paradigm of traffic organization, taking into account national security and defense. However, the success of any project is not possible without a unified understanding of the project's product and its subject area, based on the formation of a single project mental space. The absence of such space reduces and delays the implementation of projects until they are formed. The initiation of projects and even the discussion of approaches to traffic organization constantly face a misunderstanding of the subject area, as all stakeholders invest different meanings in such activities. It should be noted that there is no unity in understanding the concept at both the conceptual and normative-legal levels, which creates certain obstacles to conducting discussions within the problematic areas.

Література:

  1. Бушуєв С. Д., Веренич О. В., Бушуєв Д. А., Ярошенко Р. Ф. Формальная модель ментального пространства проекта или программы. Науковий журнал «Радіоелектроніка, інформатика, управління». 2017. № 1(40). 153 – 160.
  2. Безпека дорожнього руху в Україні під час війни: перемоги та нові виклики. URL: https://u-cycle.org.ua/news/bezpeka-dorozhn-oho-rukhu-v-ukraini-pid-chas-viyny-peremohy-ta-novi-vyklyky. (дата звернення: 15.12.2023).
  3. Raiyn J. Road traffic congestion management based on a search-allocation approach. Transport and Telecommunication. 2017. Vol. 18, no. 1. 25-33. DOI: https://doi.org/10.1515/ttj-2017-0003.
  4. Raiyn J., Toledo T. Real-Time Road Traffic Anomaly Detection. Journal of Transportation Technologies. 2014. # 4. 256-266. doi: 10.4236/jtts.2014.43023.
  5. Wang H., Ni D., Chen Q.-Y., Li J. Stochastic modeling of the equilibrium speed–density Relationship. Journal of advanced transportation. 2011. # 47. 126–150. DOI: 10.1002/atr.172.
  6. Brzozowska A., Bubel D., Kalinichenko A. Analysis of the road traffic management system in the neural network development perspective. Easten-Europen Journal of Enterprise Technologies. 2019. # 2/3 (98). 16-24. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.160049
  7. Конвенція про договір міжнародного автомобільного перевезення пасажирів та вантажу (КАПП). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_845/ed20041215#Text. (дата звернення: 02.11.2023).
  8. Конвенція про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_234#Text. (дата звернення: 02.11.2023).
  9. Конвенція про дорожній рух. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_041#n2. (дата звернення 02.11.2023).
  10. Конвенція про дорожні знаки та сигнали. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_902#Text. – (дата звернення: 02.11.2023).
  11. Рішення Київської міської ради: Про затвердження Правил благоустрою м. Києва: від 25.12.2008 № 1051/1051. URL: ttps://dostup.pravda.com.ua/request/87615/response/331770/attach/5/Pravyla%20blagoustroiu%20mista%20Kyieva.pdf?cookie_passthrough=1. (дата звернення: 23.10.2023).
  12. Європейська угода про дорожній рух. URL: https://zakononline.com.ua/documents/show/140007___529041. (дата звернення: 02.11.2023).
  13. Закон України: Про Національну поліцію. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#Text. (дата звернення: 16.10.2023).
  14. Закон України: Про національну інфраструктуру геопросторових даних. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/554-20#Text. (дата звернення: 16.10.2023).
  15. Закон України: Про регулювання містобудівної діяльності. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17#Text. (дата звернення: 16.10.2023).

 

References:

  1. Bushuyev, S. D., Verenich, O. V., Bushuyev, D. A., Yaroshenko, R. F. (2017). Formal model of the mental space of a project or program. Scientific Journal 'Radio Electronics, Informatics, Control', 1(40), 153–160.
  2. Road Safety in Ukraine during War: Victories and New Challenges. URL: https://u-cycle.org.ua/news/bezpeka-dorozhn-oho-rukhu-v-ukraini-pid-chas-viyny-peremohy-ta-novi-vyklyky. (Accessed on 15.12.2023).
  3. Raiyn, J. (2017). Road traffic congestion management based on a search-allocation approach. Transport and Telecommunication, 18, 1, 25-33. DOI: https://doi.org/10.1515/ttj-2017-0003.
  4. Raiyn, J., Toledo, T. (2014). Real-Time Road Traffic Anomaly Detection. Journal of Transportation Technologies, 4, 256-266. doi: 10.4236/jtts.2014.43023.
  5. Wang, H., Ni, D., Chen, Q.-Y. and Li, J. (2011). Stochastic modeling of the equilibrium speed-density Relationship. Journal of advanced transportation, 47, 126–150. DOI: 10.1002/atr.172.
  6. Brzozowska, A., Bubel, D. & Kalinichenko, A. (2019). Analysis of the road traffic management system in the neural network development perspective. Easten-Europen Journal of Enterprise Technologies, 2/3 (98), 16-24. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.160049.
  7. Convention on the Contract for the International Carriage of Passengers and Goods (CCICPG). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_845/ed20041215#Text. (Accessed on 02.11.2023).
  8. Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_234#Text. (Accessed on 02.11.2023).
  9. Convention on Road Traffic. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_041#n2. – (Accessed on 02.11.2023).
  10. Convention on Road Signs and Signals. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_902#Text. (Accessed on 02.11.2023).
  11. Decision of the Kyiv City Council: On the Approval of the Rules for the Improvement of Kyiv: dated 25.12.2008 No. 1051/1051. Electronic resource. URL: https://dostup.pravda.com.ua/request/87615/response/331770/attach/5/Pravyla%20blagoustroiu%20mista%20Kyieva.pdf?cookie_passthrough=1. (Accessed on 23.10.2023).
  12. European Agreement on Road Traffic. URL: https://zakononline.com.ua/documents/show/140007___529041. (Accessed on 02.11.2023).
  13. Law of Ukraine: On the National Police. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#Text. (Accessed on 16.10.2023).
  14. Law of Ukraine: On the National Infrastructure of Geospatial Data. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/554-20#Text. (Accessed on 16.10.2023).
  15. Law of Ukraine: On the Regulation of Urban Planning Activities. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17#Text. (Accessed on 16.10.2023).