Аннотації

Автор(и):
Li Tianjing
Дата публікації:

19.10.2018

Анотація (укр):

Ця стаття розглядає переважно вагони Шанхайської лінії метро № 13 як мету дослідження за допомогою аналізу кінцевих елементів кузова, щоб переглянути структурні характеристики різних частин кузова. Перш за все, подивітися на відповідні параметри кузова, проаналізувати його структуру, зберігти деякі деталі, які мало впливають на результати, доцільно спростити структуру кузова автомобіля та використовати UG, щоб намалювати спрощену 3D-модель вагону. Модель була імпортована в програму аналізу кінцевих елементів HyperMesh, яка була розділена на сітки, визначені матеріали, визначені одиниці та одиничні матеріали. Визначено режим замовлення та аналізу, а також модальний аналіз структури кузова транспортного засобу, щоб побачити результати модального аналізу. Отримано вібраційний візерунок тіла та природна частота підрізними порядками. Аналіз та статистика можуть забезпечити теоретичну основу для оптимізації та дизайну структури.

Анотація (рус):

Анотація (англ):

This article takes the head vehicle body of Shanghai Metro Line 13 as the research goal, through the finite element analysis of the vehicle body, to view the structural characteristics of various parts of the car body. First of all, look at the relevant parameters of the car body, analyze its structure, save some parts that have little effect on the results, reasonably simplify the car body structure, and use UG to draw a simplified 3D head car model. The model was imported into the finite element analysis software Hyper Mesh, which was divided into grids, defined materials, defined units, and unit-giving materials. The analysis order and analysis mode were determined, and the modal analysis of the vehicle body structure was performed to see the results of the modal analysis. The body vibration pattern and natural frequency under different orders are obtained. Analysis and statistics can provide the theoretical basis for the optimization and design of the body structure.

Література:

References:

  1. Karpurapu, R., Bathurst, R.J. (1993). Development of a finite element analysis post-processing program [J]. Advances in Engineering Software, 16 (1), 15 – 22.
  2. Jang, B.W., Lee, J.R., Park, S.O. (2010). A health management algorithm for composite train carbody based on FEM/FBG hybrid method [J]. CompositeStructures, 92 (4), 1019 – 1026.
  3. Kim, J.S., Jeong, J.C., Lee, S.J. (2007). Numerical and experimental studies on the deformational behavior a composite train car body of the Korean tilting train [J]. CompositeStructures, 81 (2), 168 – 175.
  4. Qu, Tianwei, Wang, Huiyu. (2012). Modal body and bogie modal analysis [J]. Railway rolling stock, 32 (3), 5 – 8.
  5. Fang, Yuanxiang, Chen, Anning. (1993). Vibrational modal analysis technology [M]. Beijing: National Defense IndustryPress.
  6. Li, Dejun, Lu, Qiuhai. (2001). Experimental modal analysis and application [M]. Beijing: SciencePress.
  7. Wang, Lin, Fang, Xin. (2008). Practical Methods and Techniques for Finite Element Analysis of Structures [J]. Building Technology Development, 35(11), 45 – 48.
  8. Wang, Yucheng, Shao, Min. (1997). The basic principle and numerical method of finite element method [M]. Beijing: TsinghuaUniversityPress.
  9. Zhou, Chuanyue. (2005). HyperMesh from Getting Started to Mastering [M]. Beijing: SciencePress.
  10. DU, Pingan. (2000). Basic principles of finite element meshing [J]. Mechanical Design & Manufacture, 1, 34 – 36.
  11. Mei, Xiaoning, Yang, Shuxing. (2010). Application of Parametric Modeling Method Based on UG Secondary Development in Optimization Design [J]. Science & Technology Review, 28 (3), 29 – 32.