Аннотації

Автор(и):
Чжу Тін
Автор(и) (англ)
Zhu Ting
Дата публікації:

07.02.2023

Анотація (укр):

Статтю присвячено проблемам визначення й оцінки конкурентних сторін у межах проєктів конкурентного бенчмаркінгу в освіті. Досліджено різні підходи до визначення дефініцій «бенчмаркінг» та «партнерський бенчмаркінг» у вітчизняній науковій практиці. Уточнено змістовне поле зазначених дефініцій шляхом формулювання авторських визначень «бенчмаркінг» та «партнерський бенчмаркінг в освіті». Досліджено особливості партнерського бенчмаркінгу в освіті, що зумовлені відмінностями освітнього процесу від бізнес-процесів промислових підприємств та комерційних організацій. Партнерський бенчмаркінг в освіті вимагає більш творчого підходу, його алгоритми мають бути більш гнучкими та менш стандартизованими, ніж ті, що застосовуються в бенчмаркінгових партнерських проєктах суб’єктів господарювання. У процесі дослідження продемонстровано, що окремі інструменти партнерського бенчмаркінгу, застосовувані комерційними компаніями, можуть за певної адаптації використовуватись у проєктах партнерського бенчмаркінгу в освіті. Зокрема, це стосується такого інструменту, як виявлення еталонних лідерів за окремими позиціями в процесі опитування. Обґрунтовано, що в освіті більш доцільно використовувати процесно-орієнтований бенчмаркінг з огляду на те, що ключовим об’єктом партнерського бенчмаркінгу в освіті є саме освітній процес та освітні практики, що є його складовими.

Анотація (рус):

Анотація (англ):

The article is devoted to the problems of defining and evaluating competitors within the framework of competitive benchmarking projects in education. Various approaches to defining the definitions of "benchmarking" and "partner benchmarking" in domestic scientific practice have been studied. The content field of the specified definitions was clarified by formulating the author's definitions of "benchmarking" and "partner benchmarking in education". Peculiarities of partner benchmarking in education, which are determined by the differences between the educational process and the business processes of industrial enterprises and commercial organizations, have been studied. Partnership benchmarking in education requires a more creative approach, its algorithms should be more flexible and less standardized than those used in benchmarking partnership projects of business entities. In the research process, it was demonstrated that certain partner benchmarking tools used by commercial companies can, with certain adaptations, be used in partner benchmarking projects in education. In particular, this applies to such a tool as the identification of reference leaders by individual positions in the survey process. It is substantiated that it is more expedient to use process-oriented benchmarking in education given the fact that the key object of partner benchmarking in education is the educational process and educational practices that are its components.

Література:

1.     Гончарук А. Г. Бенчмаркінг як метод управління ефективністю підприємства. Труды Одесского политехнического университета. 2017. № 1(27). С 253–258.

2.     Добрянська Н. А., Попович О. М., Варгатюк М. О. Суть та значення методу бенчмаркінгу відносно оцінки конкурентоспроможності підприємства. Агросвіт. 2016. № 11. С. 3–6.

3.     Карпенко Н. В. Бенчмаркінг бізнес-процесів на підприємствах малого і середнього бізнесу. Механізм регулювання економіки. 2017. № 4. С. 138–149.

4.     Коваленко О. В. Сутність та особливості бенчмаркінгу в антикризовому управлінні підприємством. URL : https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/9497/1/10.pdf;jsessionid=18A300E8DAEB2279811844CA0448D298

5.     Крамарчук С. П. Методичні аспекти здійснення бенчмаркінгу. Економічний аналіз. 2013. Т. 14. № 13. С. 77–82.

6.     Попович Д. В., Тарнавська О. Б. Бенчмаркінг як дієвий інструмент управління ефективністю підприємства. URL : https://financial.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/10/PDF-12.pdf

7.     Савельєв Є., Куриляк В., Смалюк Г. Бенчмаркінгові методи управління конкуренцією у світовій економіці. URL : file:///C:/Documents%20and%20Settings/Admin/Мои%20документы/617-1152-1-SM.pdf

8.     Толстих А. С. Бенчмаркінг в управлінні формуванням стратегій розвитку сільськогосподарських підприємств регіону. Економіка АПК. 2015. № 5. С. 92–96.

9.     Христенко О. В., Манжос С. А. Застосування бенчмаркінгу в системі управління підприємством. Фінансовий простір. 2018. № 1 (29). С. 153–158.

10.  Шведа, Н. М. Формування системи управління машинобудівними підприємствами на засадах бенчмаркінгу : автореф. дис. …канд. екон. наук : 08.00.04. Тернопіль, 2015. 24 с.

11.  Benchmarking in Higher Education/edited by Norman Jackson and Helen Lund. - Society for Research into Higher Education & Open University Press, 2000, 258 p.

12.  Schreiterer, U. Benchmarking in European Higher Education. In: A.Schofield (ed.), Benchmarking in Higher Education: An International Review. London: CHEMS and Paris: UNESCO, 1998, pp. 61–72.

13.  Karjalainen, A., Kuortti, K., Niinikoski, S. Creative benchmarking. Designing sustainable international cooperation in higher education. - University Press of Oulu, 2002. – 126 p.

14.  Meier zu Köcker G. Cluster als Instrumente zur Initiierung von FuE-Aktivitäten zwischen Deutschland und Korea / Gerd Meier zu Köcker, Liane Garnatz. URL: http://www.vdivde-it.de/publikationen/studien/cluster-als-instrumente-zurinitiierung-von-fue-aktivitaeten-zwischen-deutschland-und-korea.

References:

1.     Honcharuk, A. G. (2017). Benchmarking as a method of enterprise efficiency management. Proceedings of the Odessa Polytechnic University, 1 (27), 253–258.

2.     Dobryanska, N. A., Popovych, O. M., Vargatyuk, M. O. (2016). The essence and significance of the benchmarking method in relation to the assessment of the company's competitiveness. Agroworld, 11,  3–6.

3.     Karpenko, N. V. (2017). Benchmarking of business processes at small and medium-sized enterprises. Mechanism of economic regulation, 4, 138–149.

4.     Kovalenko, O. V. (2018). The essence and features of benchmarking in anti-crisis management of an enterprise. URL : https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/9497/1/10.pdf;jsessionid=18A300E8DAEB2279811844CA0448D298

5.     Kramarchuk, S. P. (2013). Methodological aspects of benchmarking. Economic analysis, 14, 13, 77–82.

6.     Popovych, D. V., Tarnavska, O. B. (2020). Benchmarking as an effective tool for managing enterprise efficiency. URL : https://financial.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/10/PDF-12.pdf

7.     Saveliev, E., Kurylyak, V., Smalyuk, G. (2019). Benchmarking methods of competition management in the world economy. URL : file:///C:/Documents%20and%20Settings/Admin/Мои%20документы/617-1152-1-SM.pdf

8.     Tolstykh, A. S. (2015). Benchmarking in the management of the formation of strategies for the development of agricultural enterprises in the region. Economy of agro-industrial complex, 5, 92–96.

9.     Khristenko, O. V., Manzhos, S. A. (2018). Application of benchmarking in the enterprise management system. Financial space, 1 (29), 153–158.

10.  Shveda, N. M. (2015). Formation of the management system of machine-building enterprises on the basis of benchmarking: PhD thesis: economy Sciences: 08.00.04. Ternopil, 24.

11.  Jackson, Norman, Lund, Helen. (2020). Benchmarking in Higher Education. Society for Research into Higher Education & Open University Press, 258.

12.  Schreiterer, U. (1998). Benchmarking in European Higher Education. Benchmarking in Higher Education: An International Review. London: CHEMS and Paris: UNESCO, 61–72.

13.  Karjalainen, A., Kuortti, K., Niinikoski, S. (2002). Creative benchmarking. Designing sustainable international cooperation in higher education. University Press of Oulu, 126.

14.  Meier, zu Köcker G. (2020). Cluster als Instrumente zur Initiierung von FuE-Aktivitäten zwischen Deutschland und Korea URL: http://www.vdivde-it.de/publikationen/studien/cluster-als-instrumente-zurinitiierung-von-fue-aktivitaeten-zwischen-deutschland-und-korea.