Аннотації

Автор(и):
Мокієнко Ю. М., Морозова Г. С.
Автор(и) (англ)
Mokiienko Iu., Morozova H.
Дата публікації:

14.02.2024

Анотація (укр):

Проведено аналіз сучасних методів, моделей управління освітніми проєктами в закладах вищої освіти. Обґрунтовано доцільність впровадження проєктного підходу в управління освітньою діяльністю закладів освіти задля успішного досягнення заявлених освітніми проєктами цілей. Проаналізовано сучасні теорії та практики управління різноманітними освітніми проєктами, які реалізуються в закладах вищої освіти. Авторами запропонована деталізація ролі інформаційних технологій управління освітніми проєктами в ЗВО, яка допоможе проєктним менеджерам спростити задачу цифровізації освітньої галузі. Відмічено, що використання проєктно-технологічних основ в організації управління ЗВО та інформатизація забезпечують прийняття якісних рішень починаючи з управлінської (господарської) діяльності і закінчуючи плануванням освітнього процесу, прийняттям стратегічних рішень щодо розвитку ЗВО. Продемонстровано, що кожен вид діяльності ЗВО стає набагато ефективнішим і успішним саме при застосуванні сучасних інформаційних технологій та методологій управління. Доведено, що розробка та застосування інформаційних технологій в управлінні освітніми проєктами актуальна задача, яка постійно змінюється під впливом зовнішніх та внутрішніх факторів та є пріоритетним напрямом наукових досліджень.

Анотація (рус):

Анотація (англ):

The article analyzes modern methods and models of management of educational projects in higher education institutions. The expediency of implementing a project approach to the management of educational activities of higher education institutions in order to successfully achieve the stated goals of educational projects is substantiated. The article analyzes modern theories and practices of managing various educational projects implemented in higher education institutions. The authors proposed detailing the role of information technologies in the management of educational projects in higher education institutions, which will allow project managers to simplify the task of digitalization of the educational industry. It was noted that the use of project-technological foundations in the organization of higher education management and informatization ensure the adoption of quality decisions starting from managerial (economic) activities and ending with the planning of the educational process, making strategic decisions on the development of higher education. It has been demonstrated that each type of activity of higher education institutions becomes much more effective and successful precisely when using modern information technologies and methodologies in management. It has been proven that the development and application of information technologies in the management of educational projects is an urgent task that is constantly changing under the influence of external and internal factors and is a priority direction of scientific research.

Література:

  1. Семко І. Б., Мокієнко Ю. М., Заруцький С. О. Класифікація освітніх проєктів закладу вищої освіти в умовах цифрової трансформації. Збірка тез Міжнародної МПК “Інтелектуальні інформаційні системи в управлінні проєктами та економіці в умовах воєнного стану: матеріали”. Харків: ХНУРЕ, 2022. С.110–113.
  2. Дронова І. В. Моделі і методи управління проєктами на ринку освітніх послуг (в умовах інтеграції економіки України у єдиний європейський простір): автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.13.22.  Харків, 2004. 20 с.
  3. Бушуев С. Д., Криворучко О. В., Цюцюра М. І. Застосування моделі "Нова Башта Р2М" в управлінні проєктами розвитку освіти. Управління розвитком складних систем. Київ: КНУБА, 2014. № 17. С. 5–11. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Urss_2014_17_3. (дата звернення: 09.01.2023).
  4. Кононенко І. В., Сушко Г.В. Формування команди проєкту з розробки інформаційно- комунікаційних технологій. Міжнародне електронне наукове фахове видання “Інформаційні технології і засоби навчання”, 2019, Т. 73, № 5. С. 307–322. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v73i5.2866.
  5. Бедрій Д. І. Інтегроване протиризикове управління науковими проєктами в умовах невизначеності та переходу до циркулярної економіки: дис. … докт. техн. наук: 05.13.22. Одеса, 2021. 431 с.
  6. Крамський С. О., Євдокімова О. М., Захарченко О. В. Економіко-математичні методи управління науковими проєктами у навчальних закладах вищої освіти. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. Одеса: ОНУ, 2021, Т. 20. № 1 (47). С. 129-145. DOI: 10.18524/2413-9998.2021.1(47).227011.
  7. Кузьмінська Ю. М. Моделі та методи формування команд освітніх проєктів підвищення кваліфікації: дис. … канд. техн. наук: 05.13.22. Львів, 2019. 224 с.
  8. Борзенко-Мірошниченко А. Ю. Моніторинг якості освітніх проєктів на основі моделей системної динаміки: автореф. дис. … канд. техн. наук: 05.13.22. Київ, 2007. 22 с.
  9. Лемешко Т. А. Управління якістю в освітніх корпоративних інформаційних системах управління проєктами: дис. … канд. техн. наук: 05.13.22. Київ, 2015. 241 с.
  10. Лечаченко Т. А. Моделі та методи підтримки прийняття рішень в інформаційних процесах дуальної освіти: дис. … на здобуття наукового ступеня доктора філософії : 122. Тернопіль, 2021. 242 с.
  11. Оберемок І. І. Методи та засоби проєктно-орієнтованого управління у вищих навчальних закладах: автореф. дис. … канд. тех. наук : 05.13.22. Київ, 2003. 17 c.
  12. Пітерська В. М. Ризико-орієнтоване управління науковою діяльністю закладів вищої освіти в рамках інноваційних програм: дис. … докт. техн. наук: 05.13.22. Одеса, 2018. 368 с.
  13. Ткаченко В. А. Моделі і методи управління комунікаціями в освітніх проєктах: дис. … канд. техн. наук: 05.13.22. Київ, 2020. 207 с.
  14. Цюцюра М. І., Цюцюра С. В., Криворучко О. В., Цюцюра Г. О. Управління проєктами розвитку змісту освіти як управління успішними проєктами за методологією MSP. Управління розвитком складних систем: Зб. наук. пр: 2014. Вип. 18. С. 102-105. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Urss_2014_18_19/ (дата звернення 09.01.2023).
  15. Булгаков Р. В. Моделі та методи управління науковими проєктами у вищих військових навчальних закладах: дис. … канд. техн. наук: 05.13.22. Одеса, 2020. 222 с.
  16. Кузьмінська Ю. М., Данченко О. Б., Бедрій Д. І. Метод формування ефективних команд освітніх проєктів підвищення кваліфікації. Вісник національного технічного університету "ХПІ". Серія: Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проєктами. Харків: НТУ «ХПІ», 2021. № 2(4). С. 46–53. doi.org/10.20998/2413-3000.2021.4.6 http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52343.
  17. Тесля Ю. М., Заспа Г. О. Розробка концентричної інформаційної технології цифрової трансформації закладів вищої освіти. Управління розвитком складних систем. Київ: КНУБА, 2020. № 44. С. 105 – 115, dx.doi.org\10.32347/2412-9933.2020.44.105-115.
  18. Про наукову і науково-технічну діяльність: Закон України від 26.11.2015 № 848-VIII. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 3, ст.25. Дата оновлення 13.12.2022. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-19 (дата звернення: 15.03.2023).
  19. Придатко, О. В. Освітні проекти та програми як об’єкт проектного менеджменту. Управління розвитком складних систем. Київ: КНУБА, 2015. №. 24. С. 42–48. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Urss_2015_24_9.

 

References:

  1. Semko, I. B., Mokiienko, Iu. M., Zarutskyi, S. O. (2022). Classification of educational projects of the institution of higher education in the conditions of digital transformation. A collection of theses of International Scientific and Practical Conference “Intelligent information systems in project management and economy under martial law: materials”. Kharkiv: NURE, 110–113.
  2. Dronova, I. V. (2004). Models and methods of project management in the market of educational services (under the conditions of the integration of the economy of Ukraine into the single European space). PhD thesis: 05.13.22. Kharkiv, 20.
  3. Bushuev, S. D., Kryvoruchko, O. V., Tsyutsyura, M. I. (2014). Application of the "Nova Bashta R2M" model in the management of education development projects. Management of the development of complex systems, 17, 5–11.
  4. Kononenko, I. V., Sushko, G. V. (2019). Formation of a project team for the developing of information and communication technologies. Information Technologies and Learning Tools, 73, 5, 307–322. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v73i5.2866.
  5. Bedrii, D. I. (2019). Integrated anti-risk management of scientific projects in conditions of uncertainty and the transition to a circular economy. DSC thesis: 05.13.22. Odesa, 431.
  6. Kramskyі, S. O., Yevdokimova, O. M., Zakharchenko, O. V. (2021). Economic and mathematical methods of scientific project management in higher education institutions. Market economy: modern management theory and practice, 20, 1(47), 129–145. DOI: 10.18524/2413-9998.2021.1(47).227011.
  7. Kuzminska, Yu. M. (2019). Models and methods of team formation for educational projects of professional development. PhD thesis: 05.13.22. Lviv, 224.
  8. Borzenko-Miroshnychenko, A. Yu. (2007). Quality monitoring of educational projects based on models of system dynamics. PhD thesis: 05.13.22. Kyiv, 22.
  9. Lemeshko, T. A. (2015). Upravlinnia yakistiu v osvitnikh korporatyvnykh informatsiinykh systemakh upravlinnia proiektamy: PhD thesis: 05.13.22. Kyiv, 241.
  10. Lechachenko, T. A. (2021). Models and methods of decision-making support in the information processes of dual education. DSc thesis: 122. Ternopi, 242.
  11. Oberemok, I. I. (2003). Methods and means of project-oriented management in higher educational institutions. PhD thesis: 05.13.22. Kyiv, 17.
  12. Piterska, V. M. (2018). Risk-oriented management of scientific research of institutions of higher education within the framework of innovative programs. DSc thesis: 05.13.22. Odesa, 368.
  13. Tkachenko, V. A. (2020). Models and methods of communication management in educational projects. PhD thesis: 05.13.22. Kyiv, 204
  14. Tsyutsyura, M. I., Tsyutsyura, S. V., Kryvoruchko, O. V., Tsyutsyura, G. O. (2014). Implementation of transformational business changes in the management of educational content development projects using the MSP methodology. Management of Development of Complex Systems, 19, 10–15.
  15. Bulgakov, R. V. (2020). Models and methods of research project management in higher military educational institutions. PhD thesis: 05.13.22. Odesa, 222.
  16. Kuzminska, Yu. M., Danchenko, O. B., Bedrii, D. I. Melenchuk, V. M. (2021). Method of formation of effective teams of educational projects of professional development. Bulletin of the National Technical University "KhPI": Zb.nauk.pr. Series: Strategic management, program and project portfolio management, 2(4), 46–53. doi.org/10.20998/2413-3000.2021.4.6 http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52343
  17. Teslia, I., Zaspa, H. (2020). Development of concentric information technology of digital transformation of higher education institutions. Management of Development of Complex Systems, 44, 105–115, dx.doi.org\10.32347/2412-9933.2020.44.105-115.
  18. Law of Ukraine on scientific and scientific-technical activities. (2016). The Official Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine (BVR), 3, 25. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/848-19#Text.
  19. Prydatko, O. V. (2015). Educational projects and programs as an object of project management. Management of the development of complex systems, 24, 42–48. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Urss_2015_24_9.