ЗАВДАННЯ АДАПТИВНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМ КОМПЬЮТЕРНОГО НАВЧАННЯ

Заголовок (російською): 
ЗАДАЧИ АДАПТИВНОЙ ТЕХНОЛОГИИ ИНФОРМАЦИОННОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ СИСТЕМ КОМПЬЮТЕРНОГО ОБУЧЕНИЯ
Заголовок (англійською): 
TASKS OF ADAPTIVE TECHNOLOGY OF INFORMATION PROVISION SYSTEMS OF COMPUTER TRAINING
Автор(и): 
Колесников А.Е.
Автор(и) (англ): 
Kolesnikov Oleksiy
Ключові слова (укр): 
адаптаційна модель; компетенції; індивідуальна траєкторія навчання; залишкові знання; компетентнісний підхід; інформаційні технології
Ключові слова (рус): 
адаптационная модель; компетенции; индивидуальная траектория обучения; остаточные знания; компетентностный подход; информационные технологии
Ключові слова (англ): 
adaptation model, competencies, individual learning paths, residual knowledge, competence approach, information technology
Анотація (укр): 
Розроблена модель взаємодії об'єкта і суб'єкта навчання на основі методу адаптивного настроювання системи. Створення такої проактивної моделі управління дозволяє враховувати залишкові знання студентів при вивченні курсів різної тривалості і розробляти індивідуальні траєкторії навчання для студентів з різним рівнем підготовки. При цьому необхідно враховувати можливість зміни навчальних курсів залежно від залишкових знань учня – для поглибленого або повторного вивчення.
Анотація (рус): 
Разработана модель взаимодействия объекта и субъекта обучения на основе метода адаптивного настраивания системы. Создание такой проактивной модели управления позволяет учитывать остаточные знания студентов при изучении курсов различной длительности и разрабатывать индивидуальные траектории обучения для студентов с различным уровнем подготовки. При этом необходимо учитывать возможность изменения учебных курсов в зависимости от остаточных знаний обучаемого – для углубленного или повторного изучения.
Анотація (англ): 
Currently multithreaded development of higher education due to the presence of competitive relations between universities, so the main indicator of educational activity becomes the quality of training of specialists with the necessary qualifications and meeting the requirements of the market. This, in turn, generates tasks to improve the mechanisms for management of educational processes and building a system of objective evaluation of students' knowledge. The paper developed a model of the interaction of object and subject of study based on the method of setting the adaptive system. Creating such a proactive management model takes into account the residual knowledge of students in the study of courses of varying duration and to develop individual learning paths for students with different backgrounds. It is necessary to take into account the possibility of changing the courses depending on the student's knowledge of the residual - or for in-depth re-examination.
Публікатор: 
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр): 
Управління розвитком складних систем, номер 23, 2015
Назва журналу, номер, рік випуску (рус): 
Управление развитием сложных систем, номер 23, 2015
Назва журналу, номер, рік випуску (англ): 
Management of Development of Complex Systems
Мова статті: 
Русский
Формат документа: 
application/pdf
Документ: 
Дата публікації: 
20 Июль 2015
Номер збірника: 
Розділ: 
УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ
Університет автора: 
Одесский национальный политехнический университет, Одесса
Литература: 

 

  1. Лизунов, П. П. Проектно-векторное управление высшими учебными заведениями [Текст] / П.П. Лизунов,
    А. А Белощицкий, С. В. Белощицкая
    // Управління розвитком  складних систем. ‑ 2011. – № 6. – С. 135 – 139.
  2. ISO/DIS 29990:2010. Learning services for non-formal education and training – Basic requirements for service providers. — ISO : ISO/TK 232, 2009. — 15 p.
  3. Вайсман, В. О. Сучасна концепція проектно-орієнтованого командного управління підприємством [Текст] / В. О. Вайсман, К. В. Колеснікова, В. В. Натальчишин // Сучасні технології в машинобудуванні. – Харків, НТУ «ХПІ», 2013. ‑ № 8. – С. 246 – 253.
  4. Федусенко, О.В. Розробка загальної концептуальної моделі дистанційного розгалуженого курсу [Текст]/ О.В. Федусенко, О.О. Рафальська // Управління розвитком складних систем. – 2011. ‑ № 8. – С. 92 – 95.
  5. Белощицкий, А. А. Управление проблемами в методологии проектно-векторного управления образовательными середами [Текст] / А. А. Белощицкий // Управління розвитком складних систем.. ‑ 2012. ‑ № 9 – С. 104 – 107.
  6. Тертышная, Т. И. Автоматизированная система контроля знаний [Текст] / Т. И. Тертышная, Е. В. Колесникова, В. Д. Гогунский // Тр. Одес. политехн. ун-та. — 2001.— Вып. 1 (13). — С. 125 – 128.
  7. Яковенко, А.Е. Стратегия принятия решений в условиях адаптивного обучения / А.Е.  Яковенко, А.В. Нарожный, В.Д. Гогунский  // Вост.-Европ. журнал передовых технологий. – 2005. ‑ № 2/2 (14). – С. 105 – 110.
  8. Коджа, Т. И. Обратная связь в автоматизированной системе контроля уровня усвоения знаний / Т. И. Коджа, Ю. К.Тодорцев, В. Д. Гогунский // Тр. Одес. политехн. ун-та. – 2002. – Вып. 2(18). – С. 127– 132.
  9. Оборский, Г.А. Актуальность дистанционного обучения [Текст] / Г.А. Оборский, А.Е. Колесников, B.А. Граменицкий // Шляхи реалізації кредитно-модульної системи. – 2013. ‑ № 7. – С. 3 – 8.
  10. Коджа, Т. И. Определение необходимых и достаточных условий объективности оценки результатов тестирования [Текст] / Т.И. Коджа, В.Д. Гогунский // Тр. Одес. политехн. ун-та. – 2002. – Спецвыпуск. ‑ С. 87 – 88.
  11. Білощицький, А.О. Розробка інтегрованих інформаційних засобів для забезпечення впровадження кредитно-модульної системи в сфері навчання [Текст] / А.О. Білощицький, В.В. Демченко // Вост.-Европ. журнал передовых технологий. – 2007. – С. 20 – 28.
  12. Биков, В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: моногр. / В.Ю. Биков. – К. : Атака, 2009.- 684 с.
  13. Атанов Г.А. Возрождение дидактики — залог развития высшей школы. — Донецк: Изд-во ДОУ, 2003. – 180 с.
  14. Беспалько В.П. Образование и обучение с участием копьютеров (педагогика третьего тысячелетия). – Москва – Воронеж : Изд-во НПО “МОДЭК”, 2002. – 352 с.
  15. Колесникова, Е.В. Оценка компетентности персонала сталеплавильной печи в проекте компьютерного тренажера / Е.В. Колесникова // Вост.-Европ. журнал передовых технологий. – 2013. –№ 5/1 (65). – С. 45–48.
  16. Оборський, Г.О. Стандартизація і сертифікація процесів управління якістю освіти у вищому навчальному закладі / Г.О. Оборський, В.Д. Гогунський, О.С. Савельєва // Тр. Одес. политехн. ун-та. – 2011. ‑ № 1(35). – С. 251 – 255.
  17. Колеснікова, К.В. Розвиток теорії проектного управління: обґрунтування закону ініціації проектів [Текст] // Управління розвитком складних систем. – 2013. ‑ № 17. ‑ С. 24 – 31.
  18. Колесников, А.Е. Формирование информациой среды университета для дистанционного обучения /
    А.Е. Колесников // Управління розвитком складних систем. – 2014. ‑ № 20. – С. 21 – 26.
  19. Полотай, О.І. Напрями вдосконалення управління проектами запровадження дистанційного навчання у вищому навчальному закладі / О.І. Полотай // Управління розвитком складних систем. – 2012. ‑ № 13. – С. 40 – 44.
References: 

 

  1. Lisunov, P. P., Biloschitsky, A. A. & Biloschitskaya, S.V. (2011). Design and vector control institutions of higher education. Management of development of complex systems, 6, 135 – 139. [rus.]
  2. ISO/DIS 29990:2010. Learning services for non-formal education and training. Basic requirements for service providers. ISO : ISO/TK 232, 15.
  3. Vaysman, V.A., Kolesnikova, K.V. & Natalchyshyn, V.V. (2013). Modern concept of project-based command management of enterprise. Modern technologies in engineering, NTU "KhPI", 8, 246 - 253. [ukr.]
  4. Fedusenko, O.V. & Rafalska, O.O. (2011). Development of general conceptual model remote branched rate. Managing the development of complex systems, 8. 92 – 95. [ukr]
  5. Biloschitsky, A.A. (2012). Management problems in the methodology of design vector control of the educational environment. Management of development of complex systems, 9, 104 ‑ 107. [rus.]
  6. Tertyshna, T.I., Kolesnikova, E.V., & Gogunsky, V.D. (2001). Automated monitoring system of knowledge. Pratsi Odes. Polytechnic. Univ. 1 (13). 125 – 128.
  7. Yakovenko, A.E., Narozhnyi, A.V. & Gogunsky V.D. (2005). The strategy of decision making under adaptive learning. Eastern European Journal of advanced technologies, 2/2 (14). 105 – 110.
  8. Koji, T.I., Todortsev, Yu. K. & Gogunsky, V.D. (2002). Feedback in the automated system-level monitoring of learning. Pratsi Odes. Polytechnic. Univ. 2 (18), 127-132.
  9. Oborskiy, G.A., Kolesnikov, A.E. & Gramenitskiy, V.A. (2013). The relevance of distance learning Ways of implementation of credit-modular system, 7, 3 – 8.
  10. Koji, T.I. & Gogunsky, V.D. (2002). Definition of necessary and sufficient conditions for objective evaluation of test results. Pratsi Odes. Polytechnic. Univ. Special Edition, 87 – 88.
  11. Bіloschitsky, A.O. & Demchenko, V.V. (2007). Development of integrated information tools for the introduction of credit-modular system in the field of education. Eastern European Journal of advanced technologies, 20-28.
  12. Bykov, V.Y. (2009). Organizational models of open education: monograph. 684.
  13. Atanov, G.A. (2003). The revival of didactics – a pledge of high school. Publishing House of the DOW, 180.
  14. Bespal'ko, V.P. (2002). Education and Training with the participation, price (pedagogy of the third millennium). Publishing house of the NGO "MODEK", 352.
  15. Kolesnikov, E.V. (2013). Assessment of the competence of personnel furnace project of computer simulator. Eastern European Journal of advanced technologies, 5/1 (65), 45-48.
  16. Oborsky, G.O., Gogunsky ,V.D. & Savelieva, O.S. (2011). Standardization and certification processes quality management education in higher education. Pratsi Odes. Polytechnic, 1 (35), 251-255.
  17. Kolesnikova, K.V. (2013). The development of the theory of project management: project initiation study law. Management of development of complex systems, 17, 24-31. [ukr.]
  18. Kolesnikov, A. E. (2014). Formation of informational environment of university for distance learning. Management of development of complex systems, 20, 21-26. [rus.]
  19. Polotay, O.I. (2012). Areas of improvement of project management implementation of distance learning in higher education. Managing the development of complex systems, 13, 40-44.