РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ КОЛЕКТИВУ ЯК ФАКТОР ВПЛИВУ НА ЕФЕКТИВНУ РОБОТУ ПІДПРИЄМСТВА

Заголовок (російською): 
РАЗВИТИЕ КРЕАТИВНОГО ПОТЕНЦИАЛА КОЛЛЕКТИВА КАК ФАКТОР ВЛИЯНИЯ НА ЭФФЕКТИВНУЮ РАБОТУ ПРЕДПРИЯТИЯ
Заголовок (англійською): 
DEVELOPMENT OF CREATIVE POTENTIAL OF THE TEAM AS A FACTOR OF INFLUENCE ON THE PERFORMANCE OF THE ENTERPRISE
Автор(и): 
Войтушенко А.А.
Бушуєв С.Д.
Автор(и) (англ): 
Voitushenko Anastasiia
Bushuyev Sergiy
Ключові слова (укр): 
креативний потенціал; креативність; креативний менеджмент; P-CMM; команда; колектив; менеджер
Ключові слова (рус): 
креативный потенциал; креативность; креативный менеджмент; P-CMM; команда; коллектив; менеджер
Ключові слова (англ): 
Creative potential; сreative; Creative managment; P-CMM; command; collective; manager
Анотація (укр): 
Розвиток креативного потенціалу колективу вимагає аналізу поняття “креативність” та “креативний потенціал”, а також моделі розвитку персоналу. Розглянуто методи розвитку та формування творчого потенціалу колективу, а також критерії оцінки креативного продукту та їх комплексний опис з урахуванням теорії формування вимог до продуктів. Обґрунтовано критерії, які визначають особливості креативного продукту та його характеристики. Значна увага зосереджена на аналізі наявної моделі оцінки рівня розвитку персоналу, яка буде включати мотивацію та розвиток креативного потенціалу персоналу. Показано, як впливає розвиток персоналу на ефективну роботу підприємства та переваги, недоліки використання P-CMM моделі.
Анотація (рус): 
Развитие креативного потенциала коллектива требует анализа понятия “креативность” и “креативный потенциал”, а также модели развития персонала. Рассмотрены методы развития и формирования творческого потенциала коллектива, а также критерии оценки креативного продукта и их комплексное описание на основе теории формирования требований к продуктам. Обоснованы критерии, которые определяют особенности креативного продукта и его характеристики. Значительное внимание сосредоточено на анализе существующей модели оценки уровня развития персонала, которая будет включать мотивацию и развитие креативного потенциала персонала. Показано, как влияют на развитие персонала, на эффективную работу предприятия преимущества и недостатки использования P-CMM модели.
Анотація (англ): 
In the article there were discussed the impact of creative potential for the effective work of the group (team), goal of creative management scheme and collective development of creative abilities. It was considered the essence of creative management and creative potential in project management. Research of organizational design (construction) on the basis of various approaches and research of the influence of changing the quantitative characteristics of the collective on the effective work of the team as a whole had been done. The methods of development and formation of creative potential of the team, as well as criteria for evaluating the creative product and their complex description based on the theory of the formation of requirements for products are considered. The criteria that determine the features of the creative product and its characteristics are substantiated. Much attention is focused on the analysis and creation model of evaluation of personnel development, which will include motivation and development of the creative potential of staff and determining the initial level of staff and the formation of improve the skills of staff.
Публікатор: 
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр): 
Управління розвитком складних систем, номер 29, 2017
Назва журналу, номер, рік випуску (рус): 
Управление развитием сложных систем, номер 29, 2017
Назва журналу, номер, рік випуску (англ): 
Management of Development of Complex Systems
Мова статті: 
Українська
Формат документа: 
application/pdf
Документ: 
Дата публікації: 
30 Январь 2017
Номер збірника: 
Розділ: 
УПРАВЛІННЯ ПРОЕКТАМИ
Університет автора: 
Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ
Литература: 

1.    Вартанова О.В., Шестер І.В. Креативний менеджмент як підгрунтя розвитку креативних працівників підприємства // О.В. Вартанова, І.В. Шестер / Соціально – трудові відносини: теорія та практика : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, ДВНЗ "Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана", [відп. ред. Т.Г. Кицак]. – 2013. – № 2(6). – С. 30 - 34.

2.    Mumford M. Creativity syndrome: integration, application and innovation / M. Mumford, S.Gustafson // PsychologicalBulletin. — 1988. — № 103. — P. 27—43.

3.    Крейн У. Теория развития. Секреты формирования личности / У. Крейн. — СПб. : Питер, 2002. — 512 с.

4.    Креативные технологии управления проектами и программами: [монография] / [Бушуев С.Д., Бушуева Н.С., Бабаев И.А., Яковенко В.Б. и др.]. – К.: «Саммит-Книга», 2010. – 768 с.

5.    Шувалов В.Н. Интеллектуально-креативные ресурсы конкурентоспособности предпринимательской структур. Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата экономических наук. Санкт-Петербург – 2007.

6.    Философский словарь. – М.: ИНФРА. – 1997. – 576 с

7.    Польшаков І.В. Креативний підхід до управління проектно-орієнтованими організаціями [Текст] /
І.В. Польшаков // Управління розвитком складних систем. – 2016. – № 26. – С. 91-97.

8.    Torrance E. P. Torrance tests of creative thinking. Normstechnical manual. Lexington, 1974.

9.    Продіус О.І. Креативний менеджмент як запорука сучасного ефективного управління [Електронний ресурс] / Економіка: реалії часу. Науковий журнал.–2012.–№2(3).–с.67-72–Режим доступу до журн.: http://economics.opu.ua/files/archive/2012/n4-5.html

10. Инженерия программного обеспечения, 6-еиздание.: Пер. с англ. – М.: Издательский дом "Вильямс", 2002. – 624 с.: ил. – Парал. тит. англ.

11. Curtis В., HefleyW. E. etal Overview of the People Capability Maturity Model -Software Engineering Institute, 1995.

12. Harker S. D. P., Easton K. D. et al. The change and evolution of requirements as a challenge to the practice of software engineering. - In: Proc. RE'93. - San Diego, USA, 1993.

13. Бушуєв С.Д. Інноваційне мислення при формуванні нових методологій управління проектами [Текст] /
С.Д. Бушуєв, М.С. Дорош, Н.В. Шакун // Управління розвитком складних систем. – 2016. – №26 – С. 49 – 57.

References: 

1.    Vartanova, O.V., & Shester, I.V., (2013). Creative management as a basis of creative employees AV // O.V. Vartanova, I.V. Shester / Social - Labor Relations: theory and practice: collection of scientific papers, 2(6), 30–34

2.    Shuvalov, V.N. (2007). Intellectual and creative resources of competitiveness of business structures. Extended abstract of candidate’s of economic sciences. Saint-Petersburg, Russia.

3.    Polshakov, I.V. (2016). Creative approach to the management of project-oriented organizations. Management of Development of Complex Systems, 26, 91–97.

4.    Bukovinska, M.P. (2013). Creative staff as a necessary quality formation of social capital [electronic resource] / M. P. Bukovinska, O.L. Nechayev // Proceedings of the National University of Food Technologies, 51, 122-128. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Npnukht_2013_51_18.pdf

5.    Bedrii, D.I. (2015). Human resources management in Scientific projects. Management of Development of Complex Systems, 24, 16–22 [in Ukrainian].

6.    Prodius, O.I. Creative management as a guarantee of the modern effective management. [electronic resource] / Economy: Realities time. Scientific zhurnal.- Retrieved from http://economics.opu.ua/files/archive/2012/n4-5.html

7.    Software Engineering, 6th Edition.: Trans. With the English. (2002). Moscow, Russia: Publishing house "Williams", 624.

8.    Curtis, В., Hefley, W.E. et al. (1995). Overview of the People Capability Maturity Model Software Engineering Institute.

9.    Harker, S.D.P., Easton, K.D. et al. (1993). The change and evolution of requirements as a challenge to the practice of software engineering. In: Proc. RE'93: San Diego, USA.

10. Bushuyev, S., Dorosh, M. & Shakun, N. (2016). Innovative thinking when forming new methodologies of project management. Management of Development of Complex Systems, 26, 49–57.