МЕТОД ПОБУДОВИ ДИДАКТИЧНИХ СИСТЕМ ОСОБИСТО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
Заголовок (російською):
МЕТОД ПОСТРОЕНИЯ ДИДАКТИЧЕСКИХ СИСТЕМ ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ
Заголовок (англійською):
METHOD OF CONSTRUCTING DIDACTIC SYSTEMS OF PERSONAL-ORIENTED TRAINING
Автор(и):
Серков О.А.
Кравець В.О.
Касілов О.В.
Заковоротний О.Ю.
Заволодько Г.Е.
Автор(и) (англ):
Serkov Oleksandr
Kravets Valeri
Kasilov Oleg
Zakovorotniy Alexander
Zavolodko Ganna
Ключові слова (укр):
індивідуалізація навчання; комп’ютерна навчальна система; особисто-орієнтоване навчання
Ключові слова (рус):
индивидуализация обучения; компьютерная обучающая система; личностно-ориентированное обучение
Ключові слова (англ):
individualization of training; computer learning system; individual-oriented training
Анотація (укр):
Використання комп’ютерних навчальних систем дає змогу індивідуалізувати процес навчання для кожного учня на ґрунті інформаційних технологій. Метою роботи є керування поведінкою учня за допомогою зміни об’єктивної складності навчального матеріалу згідно із суб’єктивною складністю, яка виникає під час навчання. Задачею є розроблення та теоретичне обґрунтування методів індивідуалізованого підходу студентів для навчання професійним компетенціям шляхом створення індивідуальних траєкторій вилучення та засвоєння знань на ґрунті інформаційних технологій. Сформовано метод організації процесу навчання із використанням комп’ютерної навчальної системи, функціонування якої реалізує особисто-орієнтовану модель учня. Результати експериментального дослідження довели, що за рахунок адаптації кожен з учнів починає працювати з однаковим інтелектуальним навантаженням для різних категорій учнів. Структурування дидактичного матеріалу у вигляді графа, вершинами якого є відповідні розділи контенту, а керування переходами реалізує система контролю засвоєння матеріалу, дає змогу удосконалити процес індивідуалізації навчання.
Анотація (рус):
Использование компьютерных обучающих систем позволяет индивидуализировать процесс обучения для каждого учащегося на основе информационных технологий. Целью работы является управление поведением учащегося с помощью изменения объективной сложности учебного материала в соответствии с субъективной трудностью, возникающей при его изучении. Задачей является разработка и теоретическое обоснование методов индивидуальных подходов к студентам для обучения профессионильным компетенциям путем создания индивидуальных траекторий извлечения и усвоения знаний на основе информационных технологий. Сформирован метод организации процесса обучения с использованием компьютерной обучающей системы, функционирование которой реализует личностно-ориентированную модель обучаемого. Результаты экспериментальных исследований показали, что за счет адаптации сложности контента, каждый из учащихся начинает работать с одинаковой интеллектуальной нагрузкой для разных категорий учащихся. Структурирование дидактического материала в виде графа, вершинами которого являются соответствующие разделы контента, а управление переходами реализует система контроля усвоения материала дает возможность усовершенствовать процесс индивидуализации обучения.
Анотація (англ):
Using the computer learning systems allows individualizing the learning process for each student in the information technology area in the computer technology field. The work aim is controlling the student behavior by changing the educational material objective complexity in accordance with the subjective complexity that arises in the learning process. The task is to develop and theoretically substantiate the students individual approach methods for the professional competencies training by creating individual trajectories for the extraction and knowledge assimilation in the field of information technology. A method for organizing the learning process is developed using a computer-based training system, the functioning of which implements the student's individually oriented model. The experimental study results showed that due to the adaptation each of the student’s starts to work with the same intellectual load for different categories of pupils. The structuring of the didactic material in the graph view, which vertices are the content corresponding sections and the transitions control, is implemented by the material assimilation control system, makes it possible to improve the individualizing learning process.
Публікатор:
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр):
Управління розвитком складних систем, номер 35, 2018
Назва журналу, номер, рік випуску (рус):
Управление развитием сложных систем, номер 35, 2018
Назва журналу, номер, рік випуску (англ):
Management of Development of Complex Systems
Мова статті:
Українська
Формат документа:
application/pdf
Документ:
Дата публікації:
15 Сентябрь 2018
Номер збірника:
Розділ:
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Університет автора:
Національний технічний інститут «Харківський політехнічний інститут», Харків
Литература:
- Сохор А.М. Логическая структура учебного материала. –М.: Педагогика, 1997. – 290 с.
- Архангельский С.И., Мизинцев В.П. Информационные показатели учебного процесса // Программированное обучение. Вып. 11. – К.: Вища шк. 1997. – С. 15-25.
- Сирый Е.И., (2000) Величина дозы информации в шаге программированного пособия разветвленного типа // Программированное обучение. Вып. 12. – К.: Вища шк. 2000. – С. 31-34.
- Паск Г. Обучение как процесс создания системы управления // Кибернетика и проблемы обучения. – М.: Мир, 2002. – С 25-85.
- Серков А.А., Ковалев В.И., Фоменко А.А. Построение обучающих систем с элементами адаптации к индивидуальности учащегося // Вестник Национального технического университета Харьковский политехнический институт. Серия: Информатика и моделирование. – Х.: – С. 165 – 168.
- Березин Н.В. Перспективы создания системы адаптивного тестирования как элемента централизованного тестирования // Научный вестник МГТУ ГА, серия «Информатика». – 2001. – № 8. – С. 26-30.
- Грушевский С.П., Добровольская Н.Ю., Кольцов Ю.В. Организация учебного процесса на основе нейросетевой компьютерной обучающей системы // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология.
- Попов Е.Ю. Исследование возможности применения нейрокомпьютерного интерфейса Emotiv EPOC для регистрации вызванных потенциалов P300 // Современные научные исследования и инновации. 2013. № 9 [Электронный ресурс]. URL: http://web.snauka.ru/issues/2013/09/26479 (дата обращения: 07.06.2018).
- Серков О.А., Кравець Г.Г. Розробка рекомендацій щодо зменшення негативного впливу електромагнітного випромінювання мобільних телефонів // Труди ХХV МНПК "Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я" (Micro CAD – 2017) 17 - 19 травня 2017, м. Харків. – Х., НТУ "ХПІ".- Ч. III, 2017. – С. 48.
- Серков О.А., Світайло М.С., Толкачова О.М. Моделі і методи розрахунку структури електромагнітного випромінювання в складних діелектричних середовищах // Інформаційні проблеми теорії акустичних, радіоелектронних і телекомунікаційних систем IPST-2012: Тези доп. I МНТК, (25-29 вересня 2012р. Крим, Алушта). – Х.:, НТУ «ХПІ», – С. 11.
- Світайло М.С. Моделі та методи розрахунку структури електромагнітного випромінювання у складних діелектричних середовищах // Магістерська дисертація за напрямом 050903 – телекомунікації, Харків, НТУ «ХПІ», 2013. – С. 105.
- Кравченко В.І. Електромагнітний тероризм. – Х.: Видавництво "НТМТ", 2011. – 392 с.
References:
- Sokhor, A.M. (1997). Logical structure of the educational material. M.: Pedagogika, 290.
- Arkhangelskii, S.I., Mizintsev, V.P. (1997). Information indicators of the educational process. Programmed learning,
15 – 25. - Sirii, E.I. (2000). The amount of information in the step of the branched-type manual. Programmed training (12), Kiyev: Vishcha shk, 31-34.
- Pask, G. (2002). Studt as a process of creation management system. Cybernetics and learning problems. M.: Mir, 25-85.
- Serkov, A.A., Kovalev V.I., Fomenko A.A. (2004). The construction of learning systems with elements of adaptation to the individual learner. Vestnik of the National Technical University Kharkov Polytechnic Institute. Series: Informatics and modeling. Kh.: 165–168.
- Berezin, N.V. (2001) Prospects for creating a system of adaptive testing as an element of centralized testing // Scientific Herald of MGTU GA, "Informatics" series, 8, 26-30.
- Grushevskii, S.P., Dobrovolskaya, N.Yu., Koltsov, Yu.V. (2008). Organization of educational process on the basis of neural network computer learning system. Bulletin of Adyghe State University. Series 3: Pedagogy and Psychology.
- Popov E.Yu. (2013). Investigation of the possibility of using the neur Electronic resource computer interface Emotiv EPOC for registration of evoked potentials P300. Modern scientific research and innovations.2013. (9) [Electronic resource]. URL: http://web.snauka.ru/issues/2013/09/26479 (date of the application: 07.06.2018).
- Serkov O.A., Kravets G.G. (2017). Development of recommendations for reducing the negative impact of electromagnetic radiation of mobile phones // Proceedings of the XXV ICPM "Information Technologies: Science, Technology, Technology, Education, Health" (Micro CAD-2017) 17 -19 May, 2017, Kharkіv. – Kh.. NTU "KhPІ». Vol. III. – 2017. P. 48.
- Serkov, O.A., Svіtailo, M.S., Tolkachova, O.M. (2011). Models and methods for calculating the structure of electromagnetic radiation in complex dielectric media. Information problems of the theory of acoustic, radio-electronic and telecommunication systems IPST-2012: Theses of additional. I ISTC, (September 25-29, 2012 Crimea, Alushta). Kh.:. NTU «KhPІ», 11.
- Svіtaylo, M.S. (2013). Models and methods of calculating the structure of electromagnetic radiation in complex dielectric media. Master dissertation on the direction 050903 - telecommunication, Kharkiv, NTU "KhPI". 2013. P. 105.
- Kravchenko, V.І. (2011). Electromagnetic Terrorism. Kharkіv: Vidavnitstvo "NTMT", 392.