СИМУЛЯЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ НА ЧЖЕЦЗЯНСЬКОМУ РИНКУ ОСВІТИ
Заголовок (англійською):
SIMULATION MODELLING OF COMPETITIVENESS OF UKRAINIAN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION IN ZHEJIANG EDUCATIONAL MARKET
Автор(и):
Chen Jie
Ключові слова (укр):
конкурентоспроможність; університет; імітація; модель; управлінське рішення
Ключові слова (англ):
competitiveness; university; simulation; model; management decision
Анотація (укр):
Запропоновано методику прийняття управлінських рішень на основі імітаційного моделювання. Розроблено модель показників конкурентоспроможності для закладів вищої освіти. Запропоновано сценарії експериментів з моделлю для оцінювання і прогнозування конкурентних переваг. Для вирішення завдання прямого моделювання проведено ряд простих імітаційних експериментів з різними значеннями вхідних параметрів. Представлено варіанти розв'язання оберненої задачі за допомогою калібрувальних експериментів моделі. Отримано результати експериментальних розрахунків впливу конкурентних факторів на позицію університету на ринку освітніх послуг. Також показана можливість прийняття управлінських рішень на основі експериментальних даних. Через складність і нелінійність залежностей між показниками використання будь-яких оптимізаційних моделей неможливе. На практиці це, як правило, обмежується аналізом невеликої кількості базових сценаріїв. Автоматизація цього процесу можлива шляхом проведення експериментів на основі моделювання. Дослідження сценарію проведено на імітаційній моделі взаємного впливу факторів конкурентоспроможності університету на прикладі оцінки частини ринку освітніх послуг Чорноморського національного університету ім. Петра Могили. Засвідчено, що результати великої кількості експериментів «що-якщо» дають можливість проводити комплексний аналіз великої кількості альтернатив і вибирати варіанти управлінських рішень, які відповідають визначеним критеріям. Результати показують експерименти калібрування для Чжецзян (Китай). Встановлено цільові значення вихідних параметрів і отримано відповідні значення вхідних параметрів у кожному експерименті. Змінюючи значення параметрів "Market_share", "Number_of_potential_students", особа, яка приймає рішення, має можливість вибрати оптимальну стратегію.
Анотація (англ):
Management decision-making methodology on the basis of simulation modeling is proposed in the work. A competitiveness indicators model for higher education institutions is developed. Experiments scenarios with the model for estimating and predicting competitive advantages are proposed. A number of simple simulation experiments with different values of the input parameters were performed to solve the direct simulation problem. Inverse problem solution variants by means of calibration experiments of the model are presented. The results of experimental calculations of the competitive factors impact on the university’s position in the educational services market are obtained. The possibility of making management decisions on the basis of experimental data is also shown.
Публікатор:
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр):
Управління розвитком складних систем, номер 37, 2019
Назва журналу, номер, рік випуску (рус):
Управление развитием сложных систем, номер 37, 2019
Назва журналу, номер, рік випуску (англ):
Management of Development of Complex Systems
Мова статті:
English
Формат документа:
application/pdf
Документ:
Дата публікації:
05 Февраль 2019
Номер збірника:
Розділ:
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Університет автора:
Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv
References:
- Ryzhkov, А.S., Koshkin, K.V., Knyrik, N.R., Ryzhkov, R.S. (2017). Competitiveness calculation of educational services in chinese city Zhenjiang. International Journal of Entrepreneurship, 34 (21), 2, 16–23. EID: 2-s2.0-85044633520
- Anylogic. (2017). AnyLogic North America, Chicago, USA. http://www.anylogic.ru.Accessed 25 Nov 2017.
- Bazaraa, M., Sherali, Y., Shetty, C. (2004). Nonlinear Programming. Theory and Algorithms, 3rd Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
- Cormen, Thomas H., Leiserson, Charles E., Rivest, Ronald L., Stein, Clifford, (2009). Introduction to Algorithms, 3rd.MITPress.
- Simchi-Levi, David, Chen, Xin, Bramel, Julien. (2014). The Logic of Logistics: Theory, Algorithms, and Applications for Logistics Management, Springer-Verlag, New York.
- Draper, N., Smith, H. (1998). Applied Regression Analysis. John Wiley, New York.
- Gromova, N.B. (2004). Methods of investigating operations in modeling organizational and economic problems. MAI, Moscow.
- Taha, Hamdy A. (2010). Operations Research: An Introduction. 9th edn. PrenticeHall.
- Von Neumann, John, Morgenstern, Oskar, (2007). Theory of Games and Economic Behavior (Princeton Classic Editions). PrincetonUniversityPress.
- Schreibfeder, Jon. (2010). Achieving Effective Inventory Management, 5th ed. Effective Inventory Management, Inc.
- Karasev, A.I., Kremer, N.SH., Savel'yeva, T.I. (1987). Mathematical methods and models in planning. Ekonomika, Moscow.
- Eddowes, Muriel, Stansfield, Robin. (1991). Decision Making Techniques. Longman in co-operation with the Chartered Association of Certified Accountants, London, Great Britain.
- Ryzhkov, A.S. (2017). Provision of international educational services based on NUS experience. (Z. Čekerevac, Ed.) MEST Journal, 5(2), 125-137. doi:10.12709/mest.05.05.02.14.
- Sirodzha, I.B. (2002). Quantum models and methods of artificial intelligence for decision-making and management. Kyiv: Naukova Dumka.
- Venikov, V.A. (1976). Theory of similarity and modeling. Moscow: Vysshaya shkola.
- Wagner, H.M. (1970). Principles of Management Science with Applications to Executive Decisions. Prentice-Hall: EnglewoodCliffs, NJ.
- Ryzhkov, A.S. (2017). Innovative approach in international educational services. Proc. 9th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS), Bucharest, 528-532. doi: 10.1109/IDAACS.2017.8095137 EID: 2-s2.0-8504004778
- Ryzhkov, A.S. (2017). Development of project management methodology to provide educational services for global market. Proc. 12th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Lviv, 1-6. DOI: 10.1109/STC-CSIT.2017.8098723 EID: 2-s2.0-85040774191