ІНТЕГРОВАНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Заголовок (російською): 
ИНТЕГРИРОВАННЫЙ ПОДХОД К ОБУЧЕНИЮ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ
Заголовок (англійською): 
THE INTEGRATED APPROACH TO EDUCATION IN EDUCATIONAL PROCESS
Автор(и): 
Бойко Є.Г.
Рафальська О.О.
Юхимович Г.П.
Автор(и) (англ): 
Boiko Yevheniya
Rafalska Еlena
Yukhymovych Halyna
Ключові слова (укр): 
навчальний процес; інтеграція; інтегрований підхід; міжпредметні зв’язки; базова таксономія; граф
Ключові слова (рус): 
учебный процесс; интеграция; интегрированный подход; междисциплинарные связи; базовая таксономия; граф
Ключові слова (англ): 
educational process; integration; integrated approach; interdisciplinary communication; basic taxonomy; graph
Анотація (укр): 
Наведено основні моменти застосування інтегрованого підходу до навчання в освітньому процесі, а саме: актуальність впровадження інтеграції в навчальний процес; етапи реалізації міжпредметної інтеграції змісту навчання; підвищення ефективності навчання в результаті використання способів інтеграції змісту навчання. Застосування інтегрованого підходу до навчання в освітньому процесі з метою підвищення рівня всерозвитку учня/студента відіграє важливу роль в організації ефективного навчання. Водночас такий підхід дає змогу зменшити перенавантаження учня/студента, а також зменшити затрати на реалізацію процесів навчання. Інтеграція в освітньому процесі дає можливість якісно оновити зміст освіти.
Анотація (рус): 
Приведены основные положительные стороны применения интегрированного подхода к обучению в образовательном процессе, а именно: актуальность внедрения интеграции в учебный процесс; этапы реализации межпредметных интеграций содержания обучения; повышение эффективности обучения в результате использования способов интеграции содержания обучения. Применение интегрированного подхода к обучению в образовательном процессе с целью повышения уровня всеразвития ученика / студента играет важную роль в организации эффективного обучения. В то же время данный подход позволяет уменьшить перегрузки ученика / студента, а также уменьшить затраты на реализацию процессов обучения. Интеграция в образовательном процессе дает возможность качественно обновить содержание образования.
Анотація (англ): 
The article deals with the basics of integrated approach to education. The emphasis is put on the relevance of its implementation, stages of cross-curriculum integration of syllabus, the application of different means of syllabus integration resulting in learning efficiency improvement. The article deals with the problem of the formation of the basic taxonomy of disciplines of educational trajectory. Basic taxonomy characterizes the "binding" of all disciplines with respect to the "sequence of knowledge acquisition." The correctness of building a basic taxonomy depends on the quality of building an individual trajectory of learning, since the basic requirement for its construction is the consistency, logic of learning. This requirement requires that the study of the basic discipline be preceded by the study of those disciplines based on it. An algorithm for forming the levels of the basic taxonomy is described. The integrated approach which aims at all-round development of a pupil/a student takes an active part in educational process, as it is expected to reduce a student's work load and expenses for education. The author claims that integration in education gives us the opportunity to bring syllabus up to date.
Публікатор: 
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр): 
Управління розвитком складних систем, номер 38, 2019
Назва журналу, номер, рік випуску (рус): 
Управление развитием сложных систем, номер 38, 2019
Назва журналу, номер, рік випуску (англ): 
Management of Development of Complex Systems
Мова статті: 
Українська
Формат документа: 
application/pdf
Документ: 
Дата публікації: 
20 Март 2019
Номер збірника: 
Розділ: 
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Університет автора: 
Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ; Крюківщинська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Крюківщина
Литература: 
  1. «Інтеграція навчальних предметів в початковій школі як ефективна форма навчання молодших школярів»: Матеріали інтернет-семінару / уклад. Л.Н. Добровольська, В.О. Чорновіл. – Черкаси: Видавництво КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», 2017. – 183 с.
  2. Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст. // Освіта України. – 2002. – №33. – С.4.
  3. [Електоронний ресурс]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/prezentaciya-integraciya-navchalnogo-procesu-yak-chinnik-rozvitku-piznavalno-aktivnosti-uchniv-60032.html.
  4. Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України, голов. ред. В.Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
  5. Зайцева Л. Інтегрований підхід: сутність та можливість впровадження в дошкільній освіті / Л.Зайцева // Молодь і ринок. – 2011. ‒  №12 (83). – С. 55‒58.
  6. Зайченко Ю.П. Исследование операций. Сборник задач. ‒ К: Слово, 2003. – 688 с. 
  7. Рафальська О.О. Алгоритми формування базової таксономії дисциплін [Текст] / О.О. Рафальська// Управління розвитком складних систем . – 2015. – № 24. – С. 137‒141.
  8. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-2/
  9. Повстин О.В. Інтеграція знань як один з дидактичних принципів сучасної освіти / О.В. Повстин // Вісник ЛДУ БЖД– 2014. – №10. – C. 231‒235.
  10. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://osvita.ua/school/reform/53351/
  11. Рижкова О.С. Інтеграція навчальних занять у школі як засіб формування пізнавальної компетенції учнів. / О.С.Рижков//Актуальні пробелми психології. Зб. наук. праць. – 2017. ‒ №13. – С. 140‒150.

 

References: 
  1. "Integration of educational subjects in elementary school as an effective form of training for junior pupils": Materials of the Internet seminar / layout. L.N. Dobrovolskaya, VO Chornovil – Cherkasy: Publishing house of the Cherkasy regional institute of postgraduate education of teachers of Cherkasy regional council, 2017. – 183 p.
  2. National doctrine of education development of Ukraine in the XXI century. (2002). Education of Ukraine, 33, 4.
  3. [Electronic resource]. – Access mode: https://naurok.com.ua/prezentaciya-integraciya-navchalnogo-procesu-yak-chinnik-rozvitku-piznavalno-aktivnosti-uchniv-60032.html.
  4. Encyclopedia of Education. (2008). Academy of Pedagogy. Sciences of Ukraine, editor in Chief V.G.Kremen. K.: Yurincom Inter, 1040.
  5. Zaitseva, L. (2011). Integrated approach: the essence and possibility of introduction in preschool education. Youth and market, 12 (83), 55-58.
  6. Zaychenko, Yu.P. (2003). Investigation of operations. A collection of tasks. Kyiv: Word, 688.
  7. Rafalskaya, O.O. (2015). Algorithms for the formation of the basic taxonomy of disciplines [Text]. Management of development of complex systems, 24, 137-141.
  8. [Electronic resource]. – Access mode: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-2/.
  9. Povstin, O.V. (2014). Integration of knowledge as one of the didactic principles of modern education. Visnyk LDU BZD, 10, 231-235.
  10. [Electronic resource]. – Access mode: https://osvita.ua/school/reform/53351/
  11. Ryzhkova, O.S. (2017). Integration of educational activities in the school as a means of forming the cognitive competence of students. Current problems of psychology. Collection of scientific works, 13, 140-150