КОМУНІКАЦІЙНА МОДЕЛЬ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ МІЖ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ В ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙНИХ НАУКОВИХ ПРОЄКТАХ
Заголовок (англійською):
COMMUNICATION MODEL OF RELATIONSHIP BETWEEN STAKEHOLDERS IN EDUCATIONAL INNOVATIVE SCIENTIFIC PROJECTS
Автор(и):
Мельниченко О. І.
Лебідь І. Г.
Ткаченко В. А.
Лужанська Н. О.
Автор(и) (англ):
Melnychenko Olexandr
Lebid Iryna
Tkachenko Valentyna
Luzhanska Nataliia
Ключові слова (укр):
освітні інноваційні наукові проєкти; зацікавлені сторони; комунікаційна модель; управління комунікаціями; комунікаційний процес
Ключові слова (англ):
educational innovative research projects; stakeholders; communication model, communications management; communication process
Анотація (укр):
Для вирішення питань вдосконалення освітніх процесів застосовують проєктний підхід. Реалізація освітніх інноваційних наукових проєктів ефективна за участі великої кількості стейкхолдерів. До складу зацікавлених сторін входять представники держави, бізнесу і громади. Формування спільних цінностей, які орієнтовані на якісну освіту, для всіх груп стейкхолдерів допоможе ефективно реалізовувати освітні інноваційні наукові проєкти. Для цього необхідно створити відповідну комунікаційну модель. Комунікації проєкту складаються з процесів своєчасного збирання, поширення, зберігання, отримання та використання інформації. Одним із обов’язків менеджера проєкту є формування своєрідного інтелектуального простору для обговорення зацікавленими сторонами проєкту спільних завдань, цілей та сфер інтересів. Mетою управління комунікаціями є забезпечення задоволення комунікаційних потреб учасників проєкту і вирішення комунікаційних проблем у випадку їх виникнення. Успіх проєкту залежить від того, наскільки різні члени проєктної групи та стейкхолдери взаємодіють один з одним. З цією метою створено модель взаємозв’язку між стейкхолдерами в освітніх проєктах, яка дає можливість управляти різними видами комунікацій (формальними та неформальними). Результати дослідження застосовано для управління комунікаціями при впровадженні освітніх інноваційних наукових проєктів в Національному транспортному університеті (НТУ) при реалізації міжнародного проєкту TEMPUS – «Підтримка трикутника знань в Білорусі, Україні та Молдові». Результати проєкту свідчать, що ефективність комунікацій між НТУ та міжнародними партнерами становить 0,5–1,0, що характеризує добрий результат освітнього інноваційного наукового проєкту після комунікаційного процесу. Отже, розроблена модель управління комунікаціями в освітніх інноваційних наукових проєктах допомагає визначати множини вхідних та вихідних параметрів, обмежень, управляючих та некерованих змінних в комунікаційних процесах і є підґрунтям для управління формальними та неформальними комунікаціями.
Анотація (англ):
A project approach is used to address issues of improving educational processes. Implementation of educational innovative research projects is effective with the participation of a large number of stakeholders. Stakeholders include representatives of the state, business and community. The formation of common values, which are focused on quality education, for all groups of stakeholders will help to effectively implement educational innovative research projects. To do this, you need to create an appropriate communication model. Project communications consist of the processes of timely collection, dissemination, storage, receipt and use of information. One of the responsibilities of the project manager is to create a kind of intellectual space for the project stakeholders to discuss common tasks, goals and areas of interest. The purpose of communications management is to meet communication needs of project participants and solve communication problems in case of their occurrence. The success of a project depends on how different project team members and stakeholders interact with each other. With this end in view, a model of the relationship between stakeholders in educational projects was created; this model makes it possible to manage different types of communication (formal and informal). The results of the study were used to manage communications in the implementation of educational innovative research projects at National Transport University (NTU) while carrying out the international TEMPUS project ‘Fostering the Knowledge Triangle in Belarus, Ukraine and Moldova’. The results of the project show that the efficiency of communications between NTU and international partners is 0.5 - 1.0, which indicates that the result of the educational innovative research project is good after the communication process.
Thus, the developed model of communications management in educational innovative research projects allows determining the set of input and output parameters, constraints, control and uncontrolled variables in communication processes and is the basis for the management of formal and informal communication.
Публікатор:
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр):
Управління розвитком складних систем, номер 47, 2021
Назва журналу, номер, рік випуску (рус):
Управление развитием сложных систем, номер 47, 2021
Назва журналу, номер, рік випуску (англ):
Management of Development of Complex Systems, Number 47, 2021
Мова статті:
Українська
Формат документа:
application/pdf
Документ:
Дата публікації:
07 Сентябрь 2021
Номер збірника:
Розділ:
УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ
Університет автора:
Національний транспортний університет, Київ
Литература:
- Реформа освіти та науки. Урядовий портал. URL: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/reformi/rozvitok-lyudskogo-kapitalu/reforma-osviti.
- Horizon 2020. Горизонт 2020. Національний портал. URL: https://h2020.com.ua/uk/
- Власенко О. В., Лебідь В. В., Гогунський В. Д. Марковські моделі комунікаційних процесів в міжнародних проєктах. Управління розвитком складних систем. 2012. Вип. 12. С. 35–39.
- Логінов О. В. Проектно-орієнтоване управління освітньою діяльністю ВНЗ : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.22. Одеса, 2016. 185 c.
- Новиков А. М., Новиков Д. А. Образовательный проект : пособие для работников образования, участвующих в инновационной деятельности. Москва, 2004. 120 с.
- Федечко А. И. Концептуальная портфельно-ориентированная модель образовательного проекта. Збірник наукових праць Управління проектами та розвиток виробництва. Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2013. Вип. №3 (47). С. 136–146. URL: http://www.pmdp.org.ua/
- Яшенкова О. В. Основи теорії мовної комунікації : навч. посіб. Київ : Академія, 2010. 312 с.
- Почепцов Г. Г. Теорія комунікації. Київ : Видавничий центр «Київський університет», 1999. 308 с.
- Gardner J. R., Rachlin R., Sweeny А. Handbook of Strategic Planning H.W.A. New York : John Wiley & Sons, 1986. 752 c.
- Khairova N., Sharonova N. Use of Predicate Categories for Modelling of Operation of the Semantic Analyzer of the Linguistic Processor. Proceedinga of IEEE EAST-West Design & Test Symposium (EWDTS'09). Moscow, 18-21 sep., 2009. P. 204–207.
- Ткаченко В. А., Мельниченко О. І., Лебідь І. Г. Системний аналіз управління комунікаціями в освітніх проєктахю. Управління розвитком складних систем. 2020. № 41. С. 28–34.
- Ткаченко В. А. Моделі і методи управління комунікаціями в освітніх проєктах: дис. канд. техн. наук: 05.13.22. Національний транспортний університет, Київ. 2019. 198 с. URL: http://diser.ntu.edu.ua/Tkachenko _dis.pdf.
References:
- Reform of education and science. Government portal. Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/reformi/rozvitok-lyudskogo-kapitalu/reforma-osviti. [in Ukrainian]
- Horizon 2020. National portal. Retrieved from: https://h2020.com.ua/uk/ [in Ukrainian]
- Vlasenko, O. V., Lebid, V. V., Hohunskyi, V. D. (2012). Markov models of communication processes in international projects. Management of development of complex systems, 12, 35–39.
- Lohinov, O. V. (2016). Project-oriented management of educational activities of university: PhD Thesis: 05.13.22. Odesa, 185.
- Novikov, A. M. & Novikov, D. A. (2004). Educational project. Moscow, Russia: Egves, 120.
- Fedechko, A. Y. (2013). Conceptual case-oriented model of educational project. Management of the projects and production development. Luhansk: SNU im. V. Dalia, 3 (47), 136–146. URL: http://www.pmdp.org.ua/
- Iashenkova, O. V.(2010). Basement of the theory of language communication: manual. Kyiv: Akademiia, 312.
- Pocheptsov, H. H. (1999). Theory of communications. Kyiv: PC «Kyivskyi universytet», 308.
- Gardner, J. R., Rachlin, R., Sweeny, А. (1986). Handbook of Strategic Planning H.W.A. New York : John Wiley & Sons, 752.
- Khairova, N., Sharonova, N. (2009). Use of Predicate Categories for Modelling of Operation of the Semantic Analyzer of the Linguistic Processor. Proceedinga of IEEE EAST-West Design & Test Symposium (EWDTS'09). Moscow, 204–207.
- Melnychenko, Olexandr, Lebid, Iryna & Tkachenko, Valentyna. (2020). System analysis of communication management in education projects. Management of Development of Complex Systems, 41, 28–34. (DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.41).
- Tkachenko, Valentyna. (2019). Models and Methods for Communication Management in Educational Projects. National Transport University, Kyiv. 198. URL: http://diser.ntu.edu.ua/ Tkachenko _dis.pdf [in Ukrainian].