Проєктний підхід щодо створення керуючої системи для модернізації організації дорожнього руху під час відбудови територіальних громад
Заголовок (англійською):
Project approach to control system creating for modernizing traffic control at territorial communities’ reconstruction
Автор(и):
Бушуєв С. Д.
Васильєв І. А.
Автор(и) (англ):
Bushuyev S.
Vasyliev I.
Ключові слова (укр):
територіальна громада; сталий розвиток; стала міська мобільність; організування дорожнього руху; план сталої міської мобільності; дорожній рух; проєкт модернізації організації дорожнього руху; відбудова територіальної громади
Ключові слова (англ):
territorial community; sustainable development; sustainable urban mobility; traffic control; sustainable urban mobility plan; road traffic; traffic control modernization project; recovery of a territorial community
Анотація (укр):
Реформування містобудівної діяльності відкрило можливість застосування сучасного підходу щодо стратегічного планування розвитку територіальних громад шляхом розроблення і впровадження Концепції інтегрального розвитку території (КІРТ) територіальної громади та секторальних (галузевих) планів щодо реалізації окремих пріоритетів КІРТ. Один із таких пріоритетів полягає в створенні сталої транспортної системи громади, яка забезпечує надання якісних транспортних послуг, мінімізує шкоду навколишньому середовищу, забезпечує отримання довгострокового соціально-економічного ефекту. Для цього розробляється і впроваджується План сталої міської мобільності (ПСММ), в рамках якого здійснюється, зокрема модернізація організування дорожнього руху (ОДР). Повномасштабна воєнна агресія проти України обумовила необхідність перегляду змісту сталої мобільності і впровадження заходів щодо її приведення до вимог воєнної та повоєнної відбудови громад. На перший план виходить стійкість громад до критичних моментів, пов’язаних з воєнними діями та перманентними загрозами з боку агресора. Особливу увагу необхідно приділяти великим містам, які для нього представляють одну з стратегічних цілей. У статті розглянуто особливості реалізації проєкту модернізації ОДР воєнної та повоєнної відбудови територіальних громад відповідно до принципів сталої мобільності. Обґрунтовано необхідність розроблення версії ПСММ, яка містить варіанти сталої мобільності, що відповідають сценаріям розвитку ситуації. Запропоновано три основних напрями, щодо реалізації керуючою системою дорожнього руху (КС) своїх повноважень з розвитку транспортної системи територіальної громади: м’які заходи, жорсткі заходи, заходи щодо підвищення транспортної стійкості територіальної громади. За результатами дослідження зроблено висновки щодо необхідності розроблення нових індикаторів, що характеризують транспортну стійкість територіальної громади; проведення SWOT-аналізу сильних і слабких сторін громад та їх мобільності з врахуванням наслідків воєнної агресії; корегування наявних та розроблення нових ПСММ, насамперед для великих міст та прикордонних громад; приведення складу, структури та функціоналу КС до стану, що забезпечуватиме поточне керування мобільністю відповідно до існуючих викликів та загроз; розроблення, впровадження та технічного забезпечення реалізації документів з ОДР відповідно до сценаріїв розвитку ситуації, що відповідають критичним моментам; застосування методології управління територіальними інфраструктурними проєктами із цифровізації процесів управління ОДР.
Анотація (англ):
The reform of urban planning activities has opened up opportunities to apply a modern approach to the strategic planning of territorial community development by developing and implementing the Concept of Integrated Territorial Development (CITD) of the territorial community, as well as sectoral plans for the implementation of specific CITD priorities. One of these priorities is the creation of a sustainable transportation system for the community that provides residents with high-quality transportation services, minimizes environmental harm, and ensures long-term socio-economic benefits. To achieve this, a Sustainable Urban Mobility Plan (SUMP) is developed and implemented, which includes, among other things, the modernization of traffic control. The full-scale military aggression against Ukraine has necessitated a reevaluation of the concept of sustainable mobility and the implementation of measures to adapt it to the requirements of military and post-war community recovery. The focus is now on the resilience of territorial communities to critical situations (shock events) related to military actions and ongoing threats from the aggressor. Particular attention must be given to large cities, which represent one of the strategic targets for the aggressor. The proposed article examines the peculiarities of implementing a traffic control management modernization project for the military and the post-war recovery of a territorial community in accordance with the principles of sustainable mobility. It justifies the need to develop a version of the SUMP that includes scenarios for the development of sustainable mobility tailored to the requirements of military and post-war recovery. Three main directions are proposed for the implementation of the road traffic management system's responsibilities in developing the transportation system of the territorial community: soft measures, hard measures, and measures to enhance the transportation resilience of the territorial community. The study concludes that there is a need to develop new indicators that characterize the transportation resilience of territorial communities. conducting a SWOT analysis of the strengths and weaknesses of communities and their mobility, considering the impacts of military aggression; adjusting existing SUMPs and developing new ones, particularly for large cities and border communities; adjusting the composition, structure, and functions of the traffic management system to ensure effective current mobility management in response to existing challenges and threats; implementing and providing technical support for the execution of traffic control schemes and traffic signal timing plans according to scenarios that address critical moments (shock events); applying methodologies for managing territorial infrastructure projects with a focus on digitizing traffic control processes.
Публікатор:
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр):
Управління розвитком складних систем, номер 59, 2024
Назва журналу, номер, рік випуску (англ):
Management of Development of Complex Systems, number 59, 2024
Мова статті:
Українська
Формат документа:
application/pdf
Документ:
Дата публікації:
31 Октябрь 2024
Номер збірника:
Розділ:
УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ
Університет автора:
Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ
Литература:
- Васильєв І. А. Реалізація інфраструктурних проєктів із цифровізації процесів управління організацією дорожнього руху: термінологічний аспект. Управління розвитком складних систем. 2024. № 58. С. 15–24. DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.58.15-24.
- Системологія на транспорті: підручник: у 5 кн. / ред. М. Дмитриченко. Київ: Знання України, 2012. Кн. IV: Організація дорожнього руху / Гаврилов Е., Дмитриченко М., Доля В. та ін. 452 с.
- Про автомобільні дороги: Закон України від 08.09.2005 № 2862-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-15#Text (дата звернення: 29.07.2024).
- Лісніченко Т. В. Життєвий цикл автомобільних доріг, як основа забезпечення їх довговічності та високих експлуатаційних властивостей. Problems of friction and wear. 2015. № 4 (69). C. 103–108.
- Довбій В. Ю., Мнишенко Р. В. Перебудова транспортної інфраструктури у сфері логістики та транспортних технологій. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. 2023. Вип. 113. Ч. 2. С. 156–163. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-113.2-156-163 (дата звернення: 29.07.2024).
- Муленко В. М. Перспективи та проблеми розвитку міжнародної торгівлі транспортними послугами України. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. 2022. Вип. 112. С. 450-458. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2022-112-450-458 (дата звернення: 29.07.2024).
- Бойко В. В., Складанівська О. О. Сучасний стан та тенденції розвитку транспортної галузі. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. 2023. Вип. 114. Ч. 1. С. 170–179. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.1-170-179 (дата звернення: 29.07.2024).
- Гасенко Л. В., Литвиненко Т. П., Мохамед Джамал. Принципи перерозподілу вулично-дорожнього простору згідно із сучасними містобудівними тенденціями. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. 2022. Вип. 111. С. 45–54. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2022-111-045-054 (дата звернення: 29.07.2024).
- Порфіренко В. І., Норець С. Р. Стратегії переходу автотранспорту на екологічно чисті джерела енергії. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. 2023. Вип. 114. Ч. 1. С. 214-224. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.1-214-224 (дата звернення: 29.07.2024).
- Гамеляк І. П., Волощук Д. В. Про дорожньо-кліматичні умови України. Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2014. Т. 16. № 1. С. 121–126.
- Сердюк В. Р. Післявоєнне відновлення та зростання обсягів будівництва автомобільних доріг. Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2023. Т. 35. № 2. С. 177–184. DOI: https://doi.org/10.31649/2311-1429-2023-2-177-184 (дата звернення: 29.07.2024).
- Дудар І. Н., Бричанський А. О. Сучасні підходи до відновлення та розвитку міст після війни. Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2023. Т. 35. № 2. С. 153—158. DOI: https://doi.org/10.31649/2311-1429-2023-2-153-158 (дата звернення: 29.07.2024).
- Токін О. П., Дубас Р. І., Клец Д. М. Транспортна стратегія в період військового стану: шляхи відновлення та розвиток галузі. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. 2023. Вип. 114. Ч. 2. С. 113–118. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.2-113-118 (дата звернення: 29.07.2024).
- Про дорожній рух: Закон України від 30.06.1993 № 3353-ХІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3353-12#Text (дата звернення: 29.07.2024).
- Бондаренко В. А. Система та структура державного управління. Аналітично-порівняльне законодавство. Розділ 7. Аналітично-порівняльне правознавство. 2023. № 3. С. 250–255. DOI: https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.03.45 (дата звернення: 29.07.2024).
- Баркар Д. 9 днів у заторах: дороги Києва перевантажені у кілька разів. Радіо Свобода. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/zatory-kyiv-transport-optymizatsiya/31282821.html (дата звернення: 29.07.2024).
- Чередніченко О. П. План сталої міської мобільності як один з інструментів управління міськими транспортними системами. Просторовий розвиток. 2024. № 7. С. 594–611. DOI: https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.7.594-611 (дата звернення: 29.07.2024).
- Чередніченко О. П., Приймаченко О. В. Управління міською мобільністю в аспекті транспортної системи міста (на прикладі м. Києва). Інтернаука. 2022. № 7. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2057-2022-7-8108 (дата звернення: 29.07.2024).
- Рабінович М., Дарковіч А. Що робить громади стійкими – перші уроки після 24 лютого. Вокс Україна. https://voxukraine.org/shho-robyt-gromady-stijkymy-pershi-uroky-pislya-24-lyutogo/ (дата звернення: 29.07.2024).
References:
- Vasyliev, I. (2024). Implementation of infrastructure projects for digitalization of traffic control management: terminology aspect. Management of Development of Complex Systems, 58, 15–24. DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.58.15-24.
- Gavrilov, E. V., Dmytrychenko, M. F., Dolya, V. K. & al. (2014). Systems Science in Transportation. Textbook, Vol. IV. Traffic Organization. Kyiv. Znannia Ukrainy, 452.
- Law of Ukraine. On Motor Roads. № 2862-IV (2005). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2862-15#Text (accessed on: 2024-07-29).
- Lisnichenko, T. (2015). Life cycle analysis construction of highways. Problems of Friction and Wear, 4, 103–108.
- Dovbii, V., Mnyshenko, R. (2023). The reconstruction of ukraine's transport infrastructure in the field of logistics and transport technologies. Automobile Roads and Road Construction, 113, part 2, 156–163. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-113.2-156-163 (accessed on: 2024-07-29).
- Mulenko, V. (2022). Prospects and problems of ukraine's international trade in transport services development. Automobile Roads and Road Construction, 112, 450-458. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2022-112-450-458 (accessed on: 2024-07-29).
- Boiko, V., Skladanivska, O. (2023). Current state and development trends of the transport industry of Ukraine. Automobile Roads and Road Construction, 114, part 1, 170–179. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.1-170-179 (accessed on: 2024-07-29).
- Hasenko, L., Lytvynenko, T., Mohamed, G. (2022). Principles of street and road space redistribution in accordance with modern urban planning trends. Automobile Roads and Road Construction, 111, 45–54. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2022-111-045-054 (accessed on: 2024-07-29).
- Porfirenko, V., Norets, S. (2023). Strategies for the transition of road transport to clean energy sources. Automobile Roads and Road Construction, 114, part 1, 214–224. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.1-214-224 (accessed on: 2024-07-29).
- Gameliak, I., Voloshchuk, D. (2014). About the road and climatic conditions of Ukraine. Modern Technology, Materials and Desing in Construction, 16, 1, 121–126.
- Serdyuk, V. (2023). Post-war recovery and growth in road construction. Modern Technology, Materials and Desing in Construction, 35, 2, 177–184. DOI: https://doi.org/10.31649/2311-1429-2023-2-177-184 (accessed on: 2024-07-29).
- Dudar, I., Brychanskyy, A. (2023). Modern approaches to reconstruction and development of cities after the war. Modern Technology, Materials and Desing in Construction, 35, 2, 153–158. DOI: https://doi.org/10.31649/2311-1429-2023-2-153-158 (accessed on: 2024-07-29).
- Tokin, O., Dubas, R., Klets, D. (2023). Transport strategy during military conflict: paths to recovery and industry development. Automobile Roads and Road Construction, 114, part 2, 113–118. DOI: https://doi.org/10.33744/0365-8171-2023-114.2-113-118 (accessed on: 2024-07-29).
- Law of Ukraine. On Road Traffic. № 3353-XII (1993). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3353-12#Text (accessed on: 2024-07-29).
- Bondarenko, V. (2023). System and structure of public administration. Analytical and Comparative Jurisprudence, 3, 250-255. DOI: https://doi.org/10.24144/2788-6018.2023.03.45 (accessed on: 2024-07-29).
- Barkar, D. 9 days in traffic jams: Kyiv's roads are overloaded several times over. Radio Svoboda. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/zatory-kyiv-transport-optymizatsiya/31282821.html (accessed on: 2024-07-29).
- Cherednichenko, O. (2024). Sustainable urban mobility plan as one of the tools of management of urban transport systems. Spatial development, 7, 594–611. DOI: https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.7.594-611 (accessed on: 2024-07-29).
- Cherednichenko, O., Pryimachenko, O. (2022). urban mobility management in the aspect of the city transport system (on the example of Kyiv). Internauka, 7. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2057-2022-7-8108 (accessed on: 2024-07-29).
- Rabinovych, M., Дарковіч, А. What Makes Communities Resilient – First Lessons After February 24. Vox Ukraine. URL: https://voxukraine.org/shho-robyt-gromady-stijkymy-pershi-uroky-pislya-24-lyutogo/ (accessed on: 2024-07-29).