Застосування теорії розв’язання інноваційних задач в оточенні штучного інтелекту
Заголовок (англійською):
Application of the theory of innovative problem solving in the environment of artificial intelligence
Автор(и):
Бушуєв С. Д.
Бушуєва Н. С.
Ільїн О. О.
Чепелев Д. І.
Даниленко О. М.
Овсюк В. М.
Рябий О. А.
Бакуновець А. В.
Автор(и) (англ):
Bushuiev S. D.
Bushuieva N. S.
Ilin O. O.
Chepelev D. I.
Danylenko O. M.
Ovsiuk V. M.
Riabyi O. A.
Bakunovets, A. V.
Ключові слова (укр):
штучний інтелект; інтелект; інноваційні задачі; проєкти; прийняття рішень; ефективні продукти; ТРВЗ
Ключові слова (англ):
artificial intelligence; intelligence; innovative; tasks; projects; decision-making; effective products; TRVZ
Анотація (укр):
Штучний інтелект (ШІ) трансформує традиційні підходи до розв’язання задач, особливо в контексті інновацій. Ця стаття досліджує, як теорія розв’язання інноваційних задач може бути адаптована та посилена за допомогою можливостей ШІ. Інтеграція теорії розв’язання інноваційних задач і ШІ відкриває нові можливості для підвищення ефективності й інноваційності. Однак важливо розуміти, що ШІ не замінює людський інтелект, а доповнює його, надаючи нові інструменти для прийняття рішень. Поєднання теорії розв’язання інноваційних задач і штучного інтелекту відкриває нові можливості для підвищення ефективності та креативності в процесі розроблення інноваційних рішень. ТРІЗ забезпечує систематичний підхід до вирішення проблем, а ШІ надає потужні інструменти для аналізу даних та генерації ідей. Методологія досліджень полягає у такому: аналіз принципів ТРВЗ в оточенні ШІ, виокремлення області Парето застосувань, побудова матриці суперечностей принципів, оцінка впливу принципів на управління процесом сталого розвитку, формування моделей ланцюгів створення інноваційних проєктів, побудова системи критеріїв вибору ланцюга та створення інноваційних проєктів. Застосування цього підходу може привести до створення більш інноваційних та ефективних продуктів і послуг, які відповідають потребам сучасного суспільства.
Анотація (англ):
Artificial intelligence (AI) is transforming traditional approaches to problem solving, especially in the context of innovation. This paper investigates how innovation problem solving theory can be adapted and enhanced with AI capabilities. The integration of the theory of solving innovative problems and AI opens up new opportunities for increasing efficiency and innovativeness. However, it is important to understand that AI does not replace human intelligence, but complements it by providing new decision-making tools. The combination of the theory of solving innovative problems and artificial intelligence opens up new opportunities for increasing efficiency and creativity in the process of developing innovative solutions. TRIZ provides a systematic approach to problem solving, while AI provides powerful tools for data analysis and idea generation. The research methodology is as follows: analysis of the principles of TRVZ in the environment of AI, selection of the Pareto area of applications, construction of a matrix of contradictions of principles, evaluation of the impact of the principles on the management of the process of sustainable development, formation of chain models for the creation of innovative projects, construction of a system of criteria for the selection of a chain and the creation of innovative projects. Applying this approach can lead to the creation of more innovative and effective products and services that meet the needs of today's society.
Публікатор:
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (укр):
Управління розвитком складних систем, номер 60, 2024
Назва журналу, номер, рік випуску (англ):
Management of Development of Complex Systems, number 60, 2024
Мова статті:
Українська
Формат документа:
application/pdf
Документ:
Дата публікації:
29 Ноябрь 2024
Номер збірника:
Розділ:
УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ
Литература:
- Altshuller G. The Innovation Algorithm. TRIZ, Systematic Innovation and Technical Creativity. Published by Technical Innovation Center Inc.. Worcester (MA), USA, 1999, 290 p.
- Bushuyev, S., Murzabekova, S., & Biloshchytskyi, A. (2023). Inspirational Development of Education Establishment. Astana IT University Case. IEEE International Conference on Smart Information Systems and Technologies (SIST).
- Bushuyev, S., Piliuhina, K., & Chetin, E. (2023). Transformation of values of the high technology projects from a VUCA to a BANI environment model. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, N 2 (24), pp. 191–199.
- Bushuyev Sergey; Bushuyeva Natalia; Murzabekova Svetlana; Khusainova Maira (2023). Innovative development of educational systems in the bani environment. Scientific Journal of Astana IT University, Vol. 14, DOI 10.37943/14YNSZ2227.
- Crompton, H., & Song, D. (2021). The Potential of Artificial Intelligence in Higher Education. Revista Virtual Universidad Católica del Norte. https://doi.org/10.35575/RVUCN.N62A1.
- Dogan, M., Dogan, T., & Bozkurt, A. (2023). The Use of Artificial Intelligence (AI) in Online Learning and Distance Education Processes: A Systematic Review of Empirical Studies. Applied Sciences. https://doi.org/10.3390/app13053056.
- Gawande, V., Badi, H., & Makharoumi, K. (2020). An Empirical Study on Emerging Trends in Artificial Intelligence and its Impact on Higher Education. International Journal of Computer Applications.
References:
References
- Alʹtshuller, G. S. (1999). The innovation algorithm: TRIZ, systematic innovation and technical creativity. Technical innovation center, Inc.
- Bushuyev, S., Murzabekova, S., Biloshchytskyi, A., Khusainova, M. & Sukach, S. (2023, May). Inspirational Development of Education Establishment. Astana IT University Case. In 2023 IEEE International Conference on Smart Information Systems and Technologies (SIST), pp. 406–411. IEEE.
- Bushuyev, S., Piliuhina, K. & Chetin, E. (2023). Transformation of values of the high technology projects from a VUCA to a BANI environment model. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, 2(24), 191–199.
- Bushuyev, S., Bushuyeva, N., Murzabekova, S. & Khussainova, M. (2023). Innovative development of educational systems in the BANI environment. Scientific Journal of Astana IT University, 14, 104–115. https://doi.org/10.37943/14YNSZ2227.
- Crompton, H. & Song, D. (2021). The potential of artificial intelligence in higher education. Revista virtual Universidad catolica del Norte, 62, 1-4. https://doi.org/10.35575/RVUCN.N62A1.
- Dogan, M. E., Goru Dogan, T., & Bozkurt, A. (2023). The use of artificial intelligence (AI) in online learning and distance education processes: A systematic review of empirical studies. Applied Sciences, 13 (5), 3056. https://doi.org/10.3390/app13053056.
- Gawande, V., Al Badi, H. & Al Makharoumi, K. (2020). An Empirical Study on Emerging Trends in Artificial Intelligence and its Impact on Higher Education. International Journal of Computer Applications, 175 (12), 43–47. https://doi.org/10.5120/ijca2020920642.