Упровадження проєктного підходу при модернізації комунального підприємства у сфері організування дорожнього руху під час повоєнної відбудови громади

Заголовок (англійською): 
Implementation of a project-based approach in modernizing a municipal enterprise for traffic control during post-war community reconstruction
Автор(и): 
Войтенко О. С.
Васильєв І. А.
Автор(и) (англ): 
Voitenko O.
Vasyliev I.
Ключові слова (укр): 
транспортна мобільність; стала мобільність; організування дорожнього руху; територіальна громада; управління проєктами; диджиталізація
Ключові слова (англ): 
transportation mobility; sustainable mobility; traffic control; territorial community; project management; digitalization
Анотація (укр): 
З початком воєнної агресії проти України територіальні громади опинилися під впливом прямих та непрямих наслідків воєнних дій на різноманітні сфери їх життєдіяльності, у т. ч. на транспортну мобільність. В умовах воєнного часу це має вкрай негативне значення, оскільки, по-перше, не дає змоги повною мірою розв’язати питання, пов’язані із забезпеченням обороноздатності країни та підвищення стійкості громад до загроз і викликів воєнного часу, по-друге, залишає не розв’язаними проблемні питання мобільності мирного часу. В такій ситуації вбачається за необхідне приведення мобільності до умов воєнного часу, воєнної та повоєнної відбудови громад відповідно до принципів сталості, враховуючи потенційні загрози та виклики, які пов’язані з наслідками воєнних дій. Це стосується як громад, у яких вже у довоєнний період почалася реалізація переходу транспортної системи до «мирної» сталої мобільності, так і громад, у яких у довоєнний період не здійснювалися заходи щодо упровадження сталої мобільності. Один зі способів, що забезпечуватиме перехід громад до мобільності, приведеної до умов воєнного часу та відбудови громад, полягає у застосуванні менш капіталомістких та тривалих за часом реалізації (порівняно з жорсткими заходами) м’яких заходів з розвитку мобільності, до яких належить організування дорожнього руху (ОДР). Розроблення й упровадження заходів з ОДР, як засіб реалізації управлінського впливу на систему «Дорожні умови – транспортні потоки», в умовах воєнного часу і відбудови громад потребують отримання, обробки та аналізу великого обсягу інформації про дорожні умови і транспортні потоки, від швидкості та якості яких залежить ефективність прийнятих управлінських рішень, відповідність рішень ситуаціям, що виникають через вплив наслідків воєнних дій на територіальну громаду. Упровадження зазначеного підходу можливе в разі диджиталізації процесів управління ОДР, що вимагає модернізації керуючої системи та її елемента – підприємства, що здійснює реалізацією управлінських рішень щодо ОДР. Складність розв’язання цієї задачі вимагає комплексного та системного застосування проєктного підходу щодо модернізації підприємства.
Анотація (англ): 
With the onset of military aggression against Ukraine, territorial communities have faced direct and indirect impacts of hostilities across various spheres of life, including transportation mobility. During wartime, this has profoundly negative implications, as it, firstly, hampers the ability to fully address issues related to national defense and the resilience of communities to wartime threats and challenges, and secondly, leaves unresolved the peacetime mobility challenges. In such circumstances, it becomes essential to adapt mobility to the conditions of wartime and the post-war reconstruction of communities based on principles of sustainability, taking into account potential threats and challenges associated with the consequences of hostilities. This applies both to communities that had already begun transitioning their transportation systems towards "peaceful" sustainable mobility before the war and to those where no measures for sustainable mobility were implemented in the pre-war period. One method to ensure the transition of communities to mobility adapted to wartime conditions and reconstruction involves the use of less capital-intensive and shorter-term measures (compared to rigid strategies). These "soft measures" for mobility development include traffic control. The development and implementation of traffic control measures, as a means of exerting managerial influence on the "Road Conditions – Traffic Flows" system during wartime and community reconstruction, require the collection, processing, and analysis of large volumes of data on road conditions and traffic flows. The speed and quality of these processes directly influence the effectiveness of managerial decisions and their alignment with situations arising from the impacts of hostilities on the territorial community. Implementing this approach is possible only through the digitalization of traffic control management processes, which necessitates the modernization of the controlling system and its key component – the enterprise responsible for executing managerial decisions related to traffic control. The complexity of this task demands a comprehensive and systemic application of a project-based approach to the modernization of the enterprise.
Публікатор: 
Київський національний університет будівництва і архітектури
Назва журналу, номер, рік випуску (рус): 
Управління розвитком складних систем, номер 60, 2024
Назва журналу, номер, рік випуску (англ): 
Management of Development of Complex Systems, number 60, 2024
Мова статті: 
Українська
Формат документа: 
application/pdf
Документ: 
Дата публікації: 
29 Ноябрь 2024
Номер збірника: 
Розділ: 
УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ
Університет автора: 
Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ
Литература: 
  1. Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні: розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 № 333-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-р (дата звернення: 17.10.2024).
  2. Маргіта Н. О., Вороніна Р. М., Карий О. І. Особливості планування сталої міської мобільності. Вісник Національного університету Львівська політехніка. Серія: Логістика. 2015. № 833. С. 42–49. URL: https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/f4013e32-05cb-4c3d-9be2-1744032c1c24/content (дата звернення: 17.10.2024).
  3. Паливода О. М., Литвиненко Л. Л. Управління сталою та розумною мобільністю в європейських містах. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № 10. URL: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-10-03-04 (дата звернення: 17.10.2024).
  4. Бушуєв С. Д., Васильєв І. А. Проєктний підхід щодо створення керуючої системи для модернізації організації дорожнього руху під час відбудови територіальних громад. Управління розвитком складних систем. 2024. № 59.
    С. 24–33. URL: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.59.24-33 (дата звернення: 17.10.2024).
  5. Біліченко В. В, Романюк С. О. Системна модель проєктного управління стратегіями розвитку організацій автомобільного транспорту за етапами їх життєвого циклу. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2013. № 6.
    С. 102–107. URL: https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/1020 (дата звернення: 17.10.2024).
  6. Харута В. С., Марунич В. С., Харута В. Л., Григоревська М. Я. Стратегічне управління проєктами підприємств транспортної галузі. Управління розвитком складних систем. 2021. № 45. С. 57–65. URL: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2021.45.57-65 (дата звернення: 17.10.2024).
  7. Іщенко В. А., Харута В. С. Аналіз особливостей проєктів пасажирських перевезень. Управління розвитком складних систем. 2024. № 57. С. 27–35. URL: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.57.27-35 (дата звернення: 17.10.2024).
  8. Доля В. К., Енглезі І. П. Управління проєктами з безпеки дорожнього руху. Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних Сил. 2013. № 4 (37). С. 168-170. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C (дата звернення: 17.10.2024).
  9. Мінаков В. М., Мінакова О. О., Болокан І. Г., Мінаков О. І. Управління проєктами на автомобільному транспорті. Вчені записки Київського національного економічного. університету ім. Вадима Гетьмана. 2024. № 35. С. 85–94. DOI: 10.33111/vz_kneu.35.24.02.08.054.060 (дата звернення: 17.10.2024).
  10. Кисельов В. Б., Доля В. К., Доля О. Є. Особливості методів управління проєктами пасажирських транспортних систем у міському середовищі. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В. І. Вернадського. Серія: Технічні науки. 2020. Том 2, № 3. С. 98–101. URL: https://doi.org/10.32838/TNU-2663-5941/2020.3-2/17 (дата звернення: 17.10.2024).
  11. Харченко А. М. Формування річної програми дорожньо-ремонтних робіт з позиції теорії управління проєктами. Управління проєктами, системний аналіз і логістика. 2012. № 10. С. 279–285. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Upsal_2012_10_51 (дата звернення: 17.10.2024).
  12. Івко А. В. Підходи синкретичного управління в проєктах відновлення дорожньої інфраструктури. Вісник Національного транспортного університету. Серія «Технічні науки». 2022. № 3 (53). С. 433–442. DOI: 10.33744/2308-6645-2022-3-53-433-442 (дата звернення: 17.10.2024).
  13. Тригуба А. М., Ратушний А. Р., Демчина В. Р., Коваль Л. С. Особливості управління проєктами відновлення транспортної та безпекової інфраструктури сільських громад у післявоєнний період. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. 2023. № 28. С. 44–54. URL: https://doi.org/10.32447/20784643.28.2023.05 (дата звернення: 17.10.2024).
  14. Кирчата І. М., Шершенюк О. М., Кирчатий Ю. В. Стратегічні орієнтири відновлення та розвитку транспортної інфраструктури: проєктний підхід. Проблеми та перспективи розвитку підприємництва. 2024. № 32. С. 48–56. URL: https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2024.32.48 (дата звернення: 17.10.2024).
  15. Бушуєв С. Д., Веренич О. В., Терейковська Л. О., Войтенко О. С. Інфраструктурні проєкти організації дорожнього руху: вибір методології управління. Управління розвитком складних систем. 2023. № 56. С. 24–30. URL: 10.32347/2412-9933.2023.56.24-30 (дата звернення: 17.10.2024).
  16. Стала мобільність у громадах: рекомендації щодо відновлення. Київ: Програма «U-LEAD з Європою». 38 с. URL: https://decentralization.ua/uploads/library/file/839/Посібник_Стала_мобільність_у_територіальних_громадах.pdf (дата звернення: 17.10.2024).
  17. Про дорожній рух: Закон України від 30.06.1993 № 3353-ХІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3353-12#Text (дата звернення: 17.10.2024).
  18. Про автомобільні дороги: Закон України від 08.09.2005 № 2862-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-15#Text (дата звернення: 17.10.2024).
  19. Про схвалення Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2024 року: розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 1360-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1360-2020-%D1%80%23Text%23Text.#Text (дата звернення: 17.10.2024).
  20. Sustainable Urban Transport for Kyiv. World Bank, Washington, DC, 2016. URL: https://doi.org/10.1596/25092 (дата звернення: 17.10.2024).
  21. Про затвердження Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури міста Києва на 2019-2023 роки: рішення ІХ сесії VIII скликання Київської міської ради від 14.11.2019 № 222/7795. URL: https://docs.google.com/viewer?embedded=true&url=https://kyivcity.gov.ua/img/item/general/4924.pdf (дата звернення: 17.10.2024).
  22. Про утворення Департаменту міської мобільності виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації): проєкт рішення Київської міської ради. URL: https://kmr.gov.ua/uk/content/proekt-rishennya-kyyivskoyi-miskoyi-rady-27756 (дата звернення: 17.10.2024).
References: 
  1. On the approval of the Concept of reforming local self-government and territorial organization of power in Ukraine, Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine № 333-r (2014). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-р (accessed on: 2024-10-17).
  2. Margita, N., Voronina, R. & Karyy, О. (2015). Features of Sustainable Urban Mobility Planning. Bulletin of the Lviv Polytechnic National University, Series: Logistics, 833, 42–49. URL: https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/f4013e32-05cb-4c3d-9be2-1744032c1c24/content (accessed on: 2024-10-17).
  3. Pаlyvoda, O. & Lytvynenko, L. (2023). Management of sustainable and smart mobility in European cities. Problems of Modern Transformations. Series: Economics and Management, 10. https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-10-03-04 (accessed on: 2024-10-17).
  4. Bushuyev, S. & Vasyliev, I. (2024). Project approach to control system creating for modernizing traffic control at territorial communities’ reconstruction. Management of Development of Complex Systems, 59, 24–33. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.59.24-33 (accessed on: 2024-10-17).
  5. Bilichenko, V. & Romaniuk, S. (2013). The system model of project management of the strategy for the motor transport organization steps in their life cycle. Visnyk of Vinnytsia Polytechnical Institute, 6, 102–107. URL: https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/1020 (accessed on: 2024-10-17).
  6. Kharuta, V., Marunich, V., Kharuta, V. & Hryhorevska, M. (2021). Strategic project management of transport enterprises. Management of Development of Complex Systems, 45, 57–65. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2021.45.57-65 (accessed on: 2024-10-17).
  7.  Ishchenko, V. & Kharuta, V. (2024). Analysis of the features of passenger transportation projects. Management of Development of Complex Systems, 57, 27–35. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2024.57.27-35 (accessed on: 2024-10-17).
  8. Dolya, V. & Englezi, I. (2013). Project management on road safety. Scientific Works of Kharkiv National Air Force University, 4 (37), 168–170. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C (accessed on: 2024-10-17).
  9. Minakov, V., Minakova, O., Bolokan, I. & Minakov, O. (2024). Management of road transport projects. Scientific Notes, Kyiv National University of Economics named after Vadym Hetman, 35, 85–94. https://doi.org/10.33111/vz_kneu.35.24.02.08.054.060 (accessed on: 2024-10-17).
  10. Kyselov, V., Dolya, V. & Dolia, O. (2020). Peculiarities of methods of management of projects at passengers transports systems in a city environment. Scientific Notes of Taurida National V. I. Vernadsky University. Series: Technical Sciences, 2 (3), 98–101. https://doi.org/10.32838/TNU-2663-5941/2020.3-2/17 (accessed on: 2024-10-17).
  11. Kharchenko, A. (2012). Formation of the annual program of road-repair work to the theory of project management. Management of Project, System Analysis and Logistics, 10, 279–285. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Upsal_2012_10_51 (accessed on: 2024-10-17).
  12. Ivko, A. (2022). Approaches of syncretic management in road infrastructure restoration projects. The National Transport University Bulletin: A Scientific and Technical Journal, 3 (53), 433–442. https://doi.org/10.33744/2308-6645-2022-3-53-433-442 (accessed on: 2024-10-17).
  13. Tryhuba, A., Ratushnyi, A., Demchyna, V. & Koval, L. (2023). Features of project management of transportation and security infrastructure renovation of rural communities in the post-war period. Bulletin of Lviv State University of Life Safety, 28, 44–54. https://doi.org/10.32447/20784643.28.2023.05 (accessed on: 2024-10-17).
  14. Kyrchata, I., Shersheniuk, O. & Kyrchatyi, Iu. (2024). Strategic directions of restoration and development of transport infrastructure: project approach. Problems and Perspectives of Entrepreneurship Development, 32, 48–56. https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2024.32.48 (accessed on: 2024-10-17).
  15.  Bushuyev, S., Verenych, O., Tereykovska, L. & Voitenko, O. (2023). Infrastructure projects of road traffic organization: selection of management methodology. Management of the Development of Complex Systems, 56, 24–30. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2023.56.24-30 (accessed on: 2024-10-17).
  16. Sustainable Mobility in Communities: Recommendations for Recovery. 'U-LEAD with Europe' program, 38. URL: https://decentralization.ua/uploads/library/file/839/Посібник_Стала_мобільність_у_територіальних_громадах.pdf (accessed on: 2024-10-17).
  17. On Road Traffic, Law of Ukraine № 3353-XII (1993). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3353-12#Text (accessed on: 2024-10-17).
  18. On Motor Roads, Law of Ukraine № 2862-IV (2005). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2862-15#Text (accessed on: 2024-10-17).
  19. On approval of the Road Safety Enhancement Strategy in Ukraine for the period until 2024, Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine № 1360-r (2020). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ main/1306-2001-п#Text (accessed on: 2024-10-17).
  20. Sustainable Urban Transport for Kyiv. World Bank, Washington, DC. (2016). https://doi.org/10.1596/25092 (accessed on: 2024-10-17).
  21. On the approval of the City target program for the development of the transport infrastructure of the city of Kyiv for 2019–2023, Decision of the IX session of the VIII convocation of the Kyiv City Council № 222/7795 (2019).
    URL: https://docs.google.com/viewer?embedded=true&url=https://kyivcity.gov.ua/img/item/general/4924.pdf (accessed on: 2024-10-17).
  22. About the formation of the Department of Urban Mobility of the executive body of the Kyiv City Council (Kyiv City State Administration), Draft decision of the Kyiv City Council (2024). URL: https://kmr.gov.ua/uk/content/proekt-rishennya-kyyivskoyi-miskoyi-rady-27756 (accessed on: 2024-10-17).